Охріменко: українська влада повинна вчитися у американців захищати національні економічні інтереси
Київ • УНН
КИЇВ. 23 вересня. УНН. Українська влада повинна винести уроки і брати приклад з комерційно орієнтованої політики США по TikTok, щоб діяти по "Мотор Січ" у руслі національних економічних інтересів - заявив відомий аналітик Олександр Охріменко, інформує УНН.
Проводячи паралелі між цими двома інвестиційним угодами, експерт зазначив на жорсткому прагматизмі американського президента Трампа і його вмінні отримувати користь для економіки США "з будь-якої ситуації будь-якими методами".
"Якщо дивитися на все, що відбувається з позиції американського платника податків - Трамп "мегамолодець": він поставив акціонерів соцмережі TikTok у ситуацію, щоб її акціонерами стали американські компанії Oracle і Walmart. Тим часом, у нас "соросята" лякають Зеленського міфічним трансфером, які стрімко втрачають актуальність технологій з "Мотор Січі" до Китаю і загрозою нацбезпеці. І нате - ось уже Україна сама собі блокує доступ на найбільш соковитий і приваблий китайський ринок", - вважає Охріменко.
Експерт переконаний, що Україуа просто відштовхують і усувають від розподілу цього "пирога", як потенційного конкурента - руками українських можновладців.
"За китайський ринок йде боротьба між США, Європою та РФ: Rolls-Royce, GE, Pratt & Whitney, SAFRAN, Ростех, різні альянси компаній - увімкнулись у цей процес, і створили спільні підприємства з AERO ENGINE CORPORATION OF CHINA чи інші форми партнерства. І нікого з них, окрім України, не турбують особливо ні питання трансферу технологій, ні якісь міркування про безпеку - бізнес є бізнес", - описує кон'юнктуру китайського ринку експерт.
На думку Охріменка, Трамп як президент, продовжує думати категоріями бізнесу і конкуренції.
"Трамп - у першу чергу бізнесмен, і діє він як бізнесмен - в інтересах американського бізнесу та американської економіки. Кейс соцмережі TikTok - яскравий тому приклад: напустили туману про безпеку, і американські компанії увійшли у перспективний бізнес, поки він ще не коштує настільки дорого, як буде. Це відмінний урок для Зе-влади!", - підсумував Олександр Охрименко.
Як повідомляють світові ЗМІ, глобальні виробники авіаційних двигунів увійшли у стадію найжорстокішу за останнє десятиліття кризу: замовлення на нові двигуни і літаки різко впали через пандемічний локдаун і скорочення індустрії авіаподорожей і туризму. Найбільші виробники авіаційних двигунів, які переживають різке скорочення замовлень на виробництво і сервіс, змушені звільняти десятки тисяч людей, щоб протриматися на плаву.
Єдиний ринок авіаперевезень, який повернувся до допандемічних обсягів - Китай, з його півторамільярдним населенням і великою територією. КНР - останній у світі платоспроможний покупець авіатехніки і технологій, який, на тлі постійних торгових конфліктів із західним світом, шукає стабільне джерело поставок авіаційних двигунів. За ринок Піднебесної зараз розгорнеться боротьба міжнародних гігантів, які планують пережити нинішню кризу.
У той же час, Україна, яка могла отримати преференційні умови на китайському ринку авіаційних двигунів завдяки інвестиційній угоді між китайською Skyrizon і АТ "Мотор Січ", заблокувала діяльність компанії: вже близько трьох років її акції знаходяться під арештом, а провідний виробник авіаційних двигунів позбавлений можливості вести нормальну комерційну та інвестиційну діяльність, розширювати свою присутність на зовнішніх ринках.