МОН затвердило нові критерії оцінювання учнів 5-9 класів: як будуть нараховувати бали
Київ • УНН
Міністерство освіти затвердило рекомендації щодо оцінювання учнів 5-9 класів. Введено чотирирівневу систему оцінювання з 12-бальною шкалою та запопоновано нову форму Свідоцтва досягнень учня.
МОН затвердило нові рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 5–9 класів. Зокрема, критерії оцінювання мають чотири рівні, кожний з яких складається з 3 балів, які в сумі дають 12. Про це УНН повідомляє із посиланням на пресслужбу Міносвіти.
Деталі
Документ, зокрема, визначає:
- загальні критерії оцінювання (визначають загальні підходи до встановлення результатів навчання учнів);
- критерії оцінювання за освітніми галузями.
Як повідомляється, критерії оцінювання мають чотири рівні (кожний наступний охоплює вимоги до попереднього й додає нові). Один рівень складається з 3 балів, які в сумі дають 12.
- початковий (1–3 бали);
- середній (4–6 балів);
- достатній (7–9 балів);
- високий (10–12 балів).
У рекомендаціях надано опис кожного бала шкали оцінювання. Окрім того, у документі запропоновано форму Свідоцтва досягнень учня / учениці. Як зазанчаєтсья, у разі необхідності школи можуть вносити в нього зміни, аби воно якнайліпше відповідало освітній програмі закладу освіти та потребам учнівства.
Свідоцтво досягнень складається з двох частин:
1. Характеристика навчальної діяльності. Тут учителі оцінюють рівень сформованості наскрізних умінь в учня / учениці наприкінці навчального року. Йдеться про розуміння прочитаного, висловлення власної думки, критичне і системне мислення, ініціативність тощо.
Оцінок у цьому розділі нема. Учитель лише визначає один із рівнів сформованості того чи того уміння: "Має значні успіхи", "Демонструє помітний прогрес", "Потребує уваги і допомоги". Заповнювати цю частину свідоцтва вчителі можуть колегіально або це може робити класний керівник.
2. Характеристика результатів навчання. У цьому розділі виставляють бали за навчальні предмети / інтегровані курси щосеместрово й за рік. Спочатку вчитель виставляє бал за окремі групи результатів навчання, які визначено в Державному стандарті базової освіти. Після цього виводить загальну оцінку за семестр.
За кожну з цих груп результатів навчання вчитель виставляє оцінку. Загальна оцінка за семестр формується на підставі чотирьох оцінок за групами результатів, а річна — на основі семестрових.
Наприклад:
В українській мові є такі групи результатів навчання:
- усно взаємодіє;
- працює з текстом;
- письмово взаємодіє;
- досліджує мовлення.
Форма Свідоцтва досягнень доступна за покликаннями (.docx, .pdf).
"З огляду на різні освітні потреби учнів / учениць і поглиблення освітніх втрат і розривів рекомендуємо вчительству гнучко проводити оцінювання результатів навчання учнів. Підходи до оцінювання в різних класах закладу загальної середньої освіти можуть мати відмінності, спрямовані на реалізацію освітньої програми закладу освіти та автономії вчителя", - додали в Міносвіти.