$42.060.13
49.000.23
Графіки відключень електроенергії

МінАПК назвало продукти, які Україна продала світу у 2018 році

Київ • УНН

 • 18144 перегляди

КИЇВ. 28 грудня. УНН. Українська аграрна продукція має попит за кордоном. Про це свідчать дані Міністерства агарної політики та продовольства України, передає УНН.

МінАПК назвало продукти, які Україна продала світу у 2018 році

Україна експортує як сировину, так і продукти переробки (з доданою вартістю). Поки співвідношення цих категорій не збалансоване (90% сировини і 10% переробки), тож країна поки залишається “сировинним придатком” для інших країн.

Але тим не менш, ключові позиції в експорті продуктів переробки займають: соняшникова олія – 47%, шрот та макуха – 13%, м’ясо – 7%, тютюнова продукція – 4%, цукор – 3%, вироби з шоколаду – 2%, кондитерські та хлібобулочні вироби – 1%, мед – 1%, масло вершкове – 1%, борошно – 1%.

Більше того, Україна мала непогану експортну динаміку протягом року.

В грошовому еквіваленті найбільш динамічним було м’ясо та субпродукти домашньої птиці (курятина), що, до речі, являє собою не сировину, а продукт з доданою вартістю. Приріст експорту за рік становить 31,7% або 102,3 млн дол. 

Далі слідують:

- насіння ріпаку + 11,9% (89,5 млн дол. США);
- кукурудза + 3,6% ( 88,3 млн дол. США);
- олія зі свиріпи, ріпакової або гірчичної + 98,3% (48,8 млн дол. США);
- яйця птиці + 68,7% (39,7 млн дол. США);
- макуха та інші тверді відходи соєвої олії + 44,5% (37,3 млн дол. США);
- горіхи (інші) + 61,5% (30 млн дол. США);
- олія соєва + 23% (24,9 млн дол. США);
- шоколад та інші продукти з вмістом какао + 17,8% (21,1 млн дол. США);
- маргарин + 31% (19,7 млн дол. США);
- кондитерські вироби з цукру + 20,1% (18,7 млн дол. США);
- тютюн та вироби з нього + 6,2% (17,7 млн дол. США);
- плоди та горіхи сирі або варені + 29,1% (15,6 млн дол. США);
- хлібобулочні, кондитерські вироби + 11,3% (12,9 млн дол. США);
- солод + 33,4% (12,3 млн дол. США);
- макуха та інші тверді відходи, одержані під час добування соняшникової олії + 1,8% (12 млн дол. США);
- масло вершкове та інші жири, вироблені з молока + 12,4% (12 млн дол. США);
- вино виноградне натуральне + 33,9% (8,9 млн дол. США);
- яловичина свіжа чи охолоджена + 33,9% (8,5 млн дол. США);
- алкогольна продукція + 8,2% (6 млн дол. США);
- молоко не згущене + 75,8% (5,4 млн дол. США);
- вода натуральна та мінеральна + 13,3% (5,2 млн дол. США);
- сіль + 24,9% ( 4,6 млн дол. США);
- пиво + 16,1% (4,2 млн дол. США).

Як зазначають в МінАПК, українську олію найбільше полюбляють в Азії та ЄС, соняшникову олію - в Індії. Водночас, головними споживачами вітчизняного вершкового масла є Туреччина та Марокко, солі - Угорщина, кондитерських виробів - Казахстан та Білорусь.

У міністерстві також запевняють, що працюють над поліпшенням динаміки експорту продуктів з доданою вартістю.

"Зважаючи на позитивну динаміку зростання частки продуктів з доданою вартістю у загальному обсязі експорту АПК, а також прийняту урядом Експортну стратегію, затверджену розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1017-р, впровадження системи безпечності виробництва харчових продуктів, посилення присутності України на світових ринках, харчова переробна промисловість має перспективи до збільшення питомої ваги у товарній структурі експорту", - повідомили в МінАПК.

Експерти пояснюють, що збільшення експорту продуктів з доданою вартістю – це перш за все доходи ВВП і нові робочі місця. Тож динаміка дуже важлива.

"За даними державної статистики за 8 місяців 2018 року, близько 77% українського аграрного експорту становить сировина. Щорічний врожай України - в середньому 60 млн тонн зерна, з яких 40 млн тонн йде на експорт у вигляді сировини. Іншими словами, ми втрачаємо можливість працевлаштовувати по 26,6 тис. осіб на рік і недоотримуємо 4,8 трлн грн ВВП", - каже економічний експерт Павло Мороз.

Нагадаємо, цього року Україна піднялась на 6-те місце у світовому рейтингу постачальників курятини. Найбільший експортер України – “Миронівський хлібопродукт”, на плечах якого - 87,9% експорту продукції.