Криклій розповів про концесію доріг, вокзалів та аеропортів

Криклій розповів про концесію доріг, вокзалів та аеропортів

Київ  •  УНН

 • 15523 перегляди

КИЇВ. 20 жовтня. УНН. Міністр інфраструктури Владислав Криклій обговорив з учасниками панельної дискусії "Приватизація та концесія у транспорті 2020-2021 років: наступні кроки, плани концесії доріг, вокзалів та аеропортів, повідомляє УНН із посиланням на сайт міністерства.

Зокрема Криклій зазначив про плани міністерства у розбудові якісних та сучасних автодоріг завдяки реалізації Програми розвитку української мережі автошляхів через механізм державно-приватного партнерства, яка наразі фіналізується за участі Світового Банку та Global Infrastructure Facility. Програма передбачає відновлення понад 4500 км доріг та залучення інвестицій з приватного сектору у розмірі близько 9 млрд доларів США, повідомив Криклій.

Водночас команда у складі фахівців IFC та ЄБРР завершили попередній аналіз можливості передачі у концесію групами деяких аеропортів.

"Передбачається, що вони зможуть отримати доступ державного співфінансування через спеціальний аеропортовий фонд. Джерелом наповнення фонду буде, у першу чергу, акциз на авіапальне, що дозволить щороку відновлювати по два регіональні аеропорти. До створення фонду ми вже реалізуємо концепцію ДПП – держава дає фінансування на відновлення злітно-посадкової смуги, а приватний інвестор інвестує у відновлення термінальної частини. За такою моделлю зараз будується аеропорт у Дніпрі та планується аеропорт на Закарпатті", - повідомив Криклій.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Експерт розповів, який зиск матимуть українці від концесії вокзалів.

За його словами, наразі вивчається можливість започаткування і залізничного фонду, який може стати джерелом платежів за експлуатаційну готовність для здійснення концесії вокзалів та інших проектів ДПП, а також пришвидшити процес оновлення пасажирського рухомого складу Укрзалізниці. Разом із цим, міністерство активно готує концесійні проекти залізничних вокзалів Харкова, Дніпра, Вінниці, Хмельницького, Миколаєва, Чопа та Київ-Пасажирського.

"Загальний обсяг інвестицій, необхідний для модернізації 7 залізничних вокзалів – 3,8 млрд грн. Зараз ми проходимо необхідні процедури, які, звісно, хотілось би пришвидшити. У середньому концесійний проект триває 22 місяці, з яких 12 – на підготовку. У грудні матимемо рішення щодо доцільності підготовки ТЕО залізничних вокзалів, до березня 2021 року – ТЕО проектів, і наступний крок – оголошення концесійних конкурсів", - підсумував міністр.

Нагадаємо, в Україні цього року вперше передано у концесію два порти: "Ольвія" та "Херсон". Старт цим проектам дав Президент Володимир Зеленський у вересні минулого року, доручивши цей процес Криклію. Переможцем конкурсу на концесію порту "Херсон" стала компанія "Рисоіл-Херсон". Своєю чергою концесіонером порту "Ольвія" стала катарська компанія QTerminals.

"Рисоіл-Херсон" зобов’язалася інвестувати у розвиток порту "Херсон" близько 300 млн грн. І ще 18 млн грн — вкласти в місцеву інфраструктуру. Концесія надається на 30 років, але вже до 2030 року концесіонер зобов’язався забезпечити обсяги перевалки вантажів на рівні не менше 1,36 млн тонн. Водночас, концесія порту "Ольвія" надається на 35 років. Концесійні умови передбачають відрахування QTerminals щорічних концесійних платежів державі у розмірі 82 млн грн і виконання інвестиційних зобов’язань на 3,4 млрд грн (за 5 років). Також катарська компанія зобов’язана вкласти у розвиток місцевої інфраструктури Миколаївщини 80 млн грн.

Довідка УНН: Концесія — тимчасове платне володіння об’єктами, що належать державі або територіальній громаді. Концесія передбачає обов’язкові платежі та інші матеріальні блага на користь держави з боку концесіонера.