Експерт: українцям слід продовжувати боротьбу за справедливість проти шведського гіганта Scania

Експерт: українцям слід продовжувати боротьбу за справедливість проти шведського гіганта Scania

Київ  •  УНН

 • 18813 перегляди

КИЇВ. 22 липня. УНН. Не секрет, що наразі судова гілка влади в Україні дуже вразлива перед політичним лобіюванням інтересів зацікавлених сторін, особливо, коли у справу втручаються представники владних та дипломатичних кіл, як це сталося у кейсі зі шведським виробником вантажівок Scania. Політолог Віталій Журавський пояснює, чому українській постраждалій стороні — компанії “Журавлина” варто продовжувати відстоювати свої права та як боротися за справедливість, якщо невелике підприємство стикнулось з міжнародним гігантом, повідомляє УНН.

Так, Журавський визнає, що коли в судові процеси втручаються представники владних кіл, шантаж міжнародними інвестиціями та дипломатія, будь-яка українська компанія ризикує постраждати внаслідок рішення залежної від впливу судової системи.

Цитата

“У нас суд часто приймає рішення, які продиктовані вказівками Банкової.(...) А без судової гілки влади держави немає. І мова навіть не про персоналії, про „інститут“, якщо сьогодні навіть судді Конституційного суду не можуть знайти справедливості. Тому в контексті суду Scania проти української компанії, суд боїться владу та виконує „під козирок“ все, що говорить влада, а якщо суд намагається ухвалити правосудне рішення, то можуть початися наїзди на цей суд”, — зазначив політолог.

Деталі

Тому, на думку Віталія Журавського, все, що залишається українській стороні, яка програла апеляційний суд попри перемогу в першій інстанції господарського суду, — це продовжувати відстоювати свої права та інтереси. Попри залучені ресурси з боку Scania та потужне політичне лобі її інтересів, в української компанії “Журавлина” все ще залишається касаційна судова інстанція захисту прав.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кинути виклик шведському гіганту Scania на 123 мільйони: українська компанія вперше озвучила свою позицію

“Якщо говорити про конкретний факт (судовий процес Scania проти „Журавлини“ — ред.), то залишається використовувати всі можливості на національному рівні та, зокрема, міжнародні. На жаль, в Україні є диктатура і фактично відсутність судової гілки влади. Інколи суди приймають правильне рішення й тоді починаються „наїзди“ на суддів”, — зауважує Журавський.

Зауважимо, що саме така потужна дискредитаційна кампанія розпочалась після рішення Господарського суду першої інстанції щодо стягнення зі Scania на користь “Журавлини” 123 млн грн компенсації за 2012-2017 рр.  Після цього Північний апеляційний господарський суд задовольнив апеляційну скаргу “Scania Україна” та скасував рішення першої судової інстанції.

Через потужне політичне лобіювання інтересів шведської Scania в Україні експерти не впевнені у відсутності тиску на Північний апеляційний господарський суд.

Так, посол Швеції Тобіас Тіберг неодноразово наголошував, що подальші шведські інвестиції в Україну можуть опинитись під питанням у випадку програшу Scania у суді.

Тож раніше політолог Віталій Бала не виключив, що шведський посол цілком мав можливість кулуарно просити сприяння у вищих владних кабінетах для розв’язання судового конфлікту на користь шведської компанії Scania. 

Довідково. Про причини багаторічних судових конфліктів української компанії “Журавлина” та шведського виробника вантажівок Scania УНН писав детально раніше.