Ще буквально десять років тому вони були немов механізмами зі сторінок наукової фантастики. Сьогодні ж, ними не здивувати навіть жителів найвіддаленіших містечок України. Йдеться про електромобілі. Однак, останнім часом у соцмережах почали ширитися пости про нібито шкідливе випромінювання батарей в цих авто. УНН вирішив розібратися.
Деякі люди стверджують, що двигуни та батареї таких електрокарів здатні завдавати шкоду здоров'ю електромагнітним та радіоактивним випромінюванням.
УНН звернувся за роз'ясненням до ДП Державного Науково-Технічного Центру Ядерної та Радіаційної Безпеки.
"Отримували повідомлення і також бачили в соцмережах багато роликів про те, що проводять вимірювання того, що щось там випромінює. Десь з'явилася якась умовно радіація і люди на неї дивляться і все - електромобілі небезпечні, потрібно відмовлятися, потрібно переставати використовувати і боятися за своє життя… Електромагнітне випромінювання, яке випромінюється електрокаром, не є іонізуючим… Автомобіль би не вийшов у продаж, якби не відповідав певним стандартам і певним нормам тих чи інших країн", - розповів УНН представник Центру Захар Іванов.
Ми вирішили просканувати електрокари на кількість опромінень. Пройшлись саме по ділянкам, де розташовані батарея, двигун та роз’єм зарядки. Експерт каже, що в подібному транспорті завищений рівень показників може говорити тільки про несправність компонентів. У цілому авто – такого просто не може бути.
"Шкідливого в автомобілі немає. Я думаю, якби щось шкідливе було, фон впливав на здоров'я чи на потенцію у чоловіків... То ці машини б не випустили на загальний ринок, вони не користувались таким попитом... Взяти хоча б Норвегію, так? ... І там понад 50% електромобілів. І я сумніваюсь, якщо б вони були шкідливими, то держава б там робила все, аби населення пересідало на електромобілі", - каже керівник відділу продажу автоцентру "TESLA park" Андрій Тараненко.
Також, за словами фахівця, навіть при невеликих дозах електромагнітних хвиль, найбільш захищеними є саме ті люди, які знаходяться в салоні автівки.
"Я побачив на своєму приладі, що показники знизились. Тому що ми, відповідно, зайшли в більш захищене середовище і автомобіль є певним екраном між нами і навколишнім середовищем. У будь-якому випадку, навіть, якщо не дай Бог, відбулася якась подія, прийшовши в автомобіль, ви будете в більш захищеному середовищі, ніж просто в навколишньому", - каже представник Державного Науково-Технічного Центру Ядерної та Радіаційної Безпеки Захар Іванов.
Що в підсумку? Експертна оцінка та власний досвід спілкування з "транспортом майбутнього" переконав нас у своїй безпеці. Усі присутні зійшлись на тому, що єдиний доведений мінус – це швидкість заряджання батареї. Зараз, щоб довести зелене авто до стану "повного баку", потрібно витратити мінімум 40 хвилин. Але й це, запевняють інженери, мають покращити в найближчі кілька років. Бережімо екологію, а прогрес, як відомо, не стоїть на місці.