Інтернет та алкоголь: чи варто ризикувати

Інтернет та алкоголь: чи варто ризикувати

Київ  •  УНН

 • 26339 перегляди

Ринок алкоголю в Україні, за оцінками різноманітних експертів, переживає не найкращі свої часи. Наявність корупційної складової на рівні спиртової галузі, зависокі акцизи на готову алкогольну продукцію і незмога правоохоронців попередити усі випадки виготовлення та продажу фальсифікату - вже увінчалися досить негативними наслідками.

Чого лише вартує ситуація минулого року, коли від сурогату загинуло близько 70 людей. А ще сотні та тисячі українців щороку отруюються неякісним алкоголем у кожному регіоні.

Чиновники і політики визначають — на ринку стався перекіс, який полягає у створенні сприятливих умов для розвитку тіньового сегменту, натомість, легальні виробники скорочують своє виробництво, бо їх безпечна та якісна продукція стала не по кишені пересічному громадянинові.

Поки нардепи реєструють законопроекти, що мають покращити ситуацію, а Мінагрополітики шукає спільної мови з “Укрспиртом” та учасниками ринку — пропозиції алкогольної продукції невідомого походження множаться. І не лише у вигляді так званих “наливайок”, але й у мережі Інтернет.

Різноманітні інтернет-магазини закликають купувати у них алкоголь за доступними цінами. Подібні “запрошення” вже ширяться і соціальними мережами.

Як у першому так і в другому випадку перевірити якість алкоголю та його легальність до вживання — неможливо. Як то кажуть — треба брати “на віру”, а там як буде. Та чи варто ризикувати?

  • Перше, всі ті, хто продає алкоголь в Інтернеті навряд чи платить будь-які податки, особливо, коли мова про соціальні мережі;
  • Друге, у разі отруєння такими напоями, винного чи відповідального — точно не знайти, а відповідно — і не покарати;
  • Третє, приваблива ціна алкоголю з Інтернету — вже є першим показником його сумнівного походження.

Експерти переконують, що 95% усіх пропозиції горілки, вина, коняку та інших “зігріваючих” і Інтернеті — скоріш за все, нелегальні та небезпечні.

УНН вирішив спробувати домовитися про купівлю алкогольної продукції у продавців із соціальних мереж. Деякі, почувши, що телефонує журналіст — від спілкування навідріз відмовилися. Деякі починали розмову та зупиняли її одразу, як чули додаткові запитання, наприклад, про ліцензію.

Були й такі, які на умовах анонімності все ж погодилися розповісти про свій товар та відповісти на поставлені запитання.
Так, продавець Андрій із Харкова, наприклад, розповів, що торгує алкоголем “з дьюті-фрі” і “жодних нарікань на якість від клієнтів поки не було”.

За його словами бізнесу вже два роки, і торгівля йде добре, особливо, на свята.

Ще один продавець зі Львова розповів, що закуповує елітні бренди алкоголю в Італії. Власного магазину офіційного — не має, бо на це потрібен час, однак у Фейсбуці — “і так добре”.

“Я дорожу репутацією. Маю постійних шанувальників. Везу з Італії те, чого немає в Україні, віскі, наприклад”, — говорить наш співрозмовник.

Здавалося б — все зрозуміло: “"з дьюті-фрі“ та Італії, напевно, безпечно”, — може подумати наш споживач. Проте, експерти все ж закликають не ризикувати.

Якщо і треба купити алкоголь не виходячи з дому, то це варто робити на сайтах виключно офіційних виробників або ж на сайтах великих торгових мереж. У такому випадку є гарантії якості, а також чітке документування замовлення товару.

Знайти офіційні сайти виробників того чи іншого алкоголю легко за назвою брендів. Такі магазини, як правило, місять не вибірковий, а весь асортимент продукції, а також дані про контакти і місцезнаходження компанії.

Відрізнити офіційний сайт виробника від невідомого інтернет-продавця допоможуть такі деталі:
— Сайти виробників “запитують” вік потенційного покупця (треба ввести дату народження);
— Мають стаціонарні телефони для довідок або “гарячі лінії”;
— У них наявний повний асортимент не лише найменувань товару, але й об’єму;
— Інформують про саму компанію—виробника (історію розвитку);
— Для оптових покупців такі магазини пропонують окремі привабливі умови.

Також, в інтернет-магазинах виробників часто можна зустріти у розділі для партнерів. Наприклад, в магазині “Медофф” у такому розділі юридична особа може залишити свою заявку на співпрацю у якості постачальника. На сторінках маловідомих інтернет-магазинів такого ніколи не знайдеться.

Та, головне, під час спілкування з менеджером магазину — ви зажди зможете поставити будь-які запитання, які допоможуть упевнитися в його легальності.

P.S. Допоки політики і чиновники вирішуватимуть, як цивілізувати ринок алкоголю в Україні — кожен з нас сам несе відповідальність за своє здоров’я. А тому, плануючі свято, завжди, думайте, як убезпечити його від трагічних наслідків.