В Україні повсюдно підробляють алкоголь відомих брендів - ЄБА
Київ • УНН
КИЇВ. 27 вересня. УНН. Кількість підробленого алкоголю в країні збільшилася майже вдвічі порівняно з минулим роком. Про це повідомляється в прес-релізі Європейської Бізнес Асоціації, передає УНН.
"Відверте копіювання зовнішнього вигляду брендів набирає обертів. Порівняно з минулим роком подібні випадки збільшилися майже вдвічі.
Відповідно, у бізнесу з'являється все більше запитань, пов'язаних з охороною прав на торговельну марку, дизайн, форму упаковки", - наголошується в повідомленні.
В ЄБА нагадали, що нещодавно Антимонопольний комітет України задовольнив позов членської компанії асоціації щодо недобросовісної конкуренції, зокрема використання без дозволу назви і етикеток, візуально максимально схожих на оформлення товарів компанії.
Також в асоціації відзначають необхідність пояснювати споживачеві, що зовнішня схожість товару з оригіналом не гарантує схожість за смаком і якістю.
Представники Комітету імпорту і торгівлі алкогольними напоями Європейської Бізнес Асоціації висловили занепокоєння зростаючою кількістю так званих товарів look alike на українському ринку.
"Це вводить споживачів в оману", - підкреслюють в ЄБА.
До того ж, як зазначають в Асоціації, підробка може відрізнятися від оригіналу однією або декількома буквами. В такому випадку правовласнику простіше довести неправомірність використання його товарного знака та довести факт порушення прав інтелектуальної власності.
"У той же час є й інша категорія. Товари, які лише відтворюють образ оригінального продукту: використовують схожий шрифт, гамму кольорів, співзвучну, але не ідентичну назву. Але на зворотній етикетці замість вина або віскі може бути зазначено, що це напій. Все це робиться для того, щоб спонукати споживача придбати товар, використовуючи впізнаваність оригінального бренду.
Наступна проблема - присвоювання назв напоїв з контрольованими найменуванням і походженням, що належать відомим консорціумам, наприклад "Асті" або "Просеко", - пояснили в Асоціації.
ЄБА виступила категорично проти будь-яких проявів недобросовісної конкуренції, а також закликала споживачів "уважно вибирати товари, особливо в такій категорії, як алкогольні напої".
Як повідомляв УНН, за оцінками експертів, ринок контрафактної алкогольної продукції в Україні зростає швидкими темпами і вже досягає частки в 50-60%.
Вітчизняні виробники алкогольних брендів не перший рік з цього приводу б'ють на сполох, стверджуючи, що правоохоронці не діють, а розвитку нелегального алкогольного ринку сприяють підвищені акцизи на спиртні напої.
Уточнимо, за словами експерта Ольги Івушкіної, сьогодні нелегал заробляє з однієї пляшки горілки в сто разів більше, ніж офіційний виробник.