Причини блокування СБУ партій скрапленого газу невідомі — О.Сіренко
Київ • УНН
КИЇВ. 22 лютого. УНН. Реальні причини, з яких СБУ блокує партії скрапленого газу, пояснити важко. Сьогодні вони вже починають відтускати окремі вантажі, при цьому питання про те, хто буде компенсувати збитки, завдані імпортерам, залишається відкритим. Про це в ефірі однієї з українських радіостанції повідомив експерт, аналітик консалтингової компанії UPECO Олександр Сіренко, передає УНН.
За його словами, санкції, запроваджені МЕРТом за поданням СБУ проти імпортерів скрапленого газу, не мають логічних пояснень.
“Відверто кажучи, санкції можна було б пояснити, якби були якісь виразні пояснення з боку тих, хто їх запровадив. Мінекономрозвитку своїм наказом посилається на СБУ, а СБУ про результати своїх досліджень партій палива скрапленого газу, які вони відбирали у імпортерів, не розповідають, нібито мотивуючи таємницею всіх дій, які вони проводять. Тому щось виразне сказати про те, якою є насправді причина зупинок, важко. Більш того, якщо подивитися початкові висловлювання СБУ, то там йшли якісь і отруйні речовини, і особливо небезпечні вантажі, хоча ми ж розуміємо, що паливо і є особливо небезпечний вантаж. Тому першопричина досі, незважаючи на те, що всі ці події тривають більше півроку, залишається таємницею за сімома печатками.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Л.Косянчук про санкції СБУ: Влада чистить ринок скрапленого газу під Курченка-2.
Мені важлива не тільки аргументація, оскільки СБУ може все, що завгодно, не показуючи результати своїх досліджень в лабораторіях тих проб, які вони брали. Мені важливіше причина, для чого це робиться, оскільки результатів немає, а перші партії товару, який більш ніж три місяці простоював на кордоні заарештований, почали потихеньку відпускати. Причини, судячи з усього, ми не дізнаємося, а про першопричини залишається тільки здогадуватися. Оскільки немає чіткого пояснення, значить, швидше за все, ми підійшли до такого періоду переділу ринку, коли, зупиняючи партії, ринок зачищають під постачальників, які на себе мали перетягти цю його половину”, — зазначив він.
За словами експерта, дії СБУ негативно позначаться на ціні скрапленого газу на внутрішньому ринку.
“Окремим компаніям прийшли повідомлення, що вони можуть займатися поставками цього палива далі на внутрішній ринок. Однак тут виникає питання: хто буде оплачувати простій, оскільки це десятки доларів на кожній тонні. Хочемо ми цього чи ні, ці десятки доларів на тонні позначаться на внутрішньому ринку, на цінах для кінцевого споживача”, — додав він.
Нагадаємо, директор компанії “Автотранс” Сергій Михайлик зазначив, що за час блокування роботи його підприємства компанія зазнала значних збитків.
“Нас звинувачували у фінансуванні тероризму. Це було вчора. Сьогодні нас „розблокували“ і заявили, що до нас немає ніяких питань, але що робити колективу, і що робити мені?”, — спитав він, і додав, що у нього немає впевненості у тому, що звинувачення не повторяться.
Як повідомляв УНН, трейдери скрапленого газу подають позови на МЕРТ через запроваджені проти них санкції.
Відомо також, під санкції СБУ потрапили не лише імпортери газу, а й бензину і дизпалива.