Нова українська школа: свідоцтва без оцінок і відпочинок замість домашнього завдання

Нова українська школа: свідоцтва без оцінок і відпочинок замість домашнього завдання

Київ  •  УНН

 • 13618 перегляди

КИЇВ. 7 вересня. УНН. Оцінювання в першому класі має бути формувальним – без жодних абстрактних і караючих номерних оцінок, таємним. Тільки вчитель, школяр та його батьки мають знати про результати навчання, а також підтримувати постійний зворотній зв’язок для інформування про прогрес дитини, підкреслюють у Міністерстві освіти та науки України, передає УНН з посиланням на прес-службу МОН.

Для того щоб реалізувати цей підхід, МОН підготувало форму свідоцтва досягнень. Воно містить два блоки. Перша частина — особисті досягнення — заповнюється двічі протягом року. У жовтні — проміжне оцінювання та в травні — підсумкове оцінювання. Друга частина — предметні компетенції — заповнюється лише в травні в межах підсумкового оцінювання.

Для оцінювання учнів пропонується чотирирівнева система: “має значні успіхи”, “демонструє помітний прогрес”, “досягає результату з допомогою вчителя”, “ще потребує уваги і допомоги”.

Окрім зафіксованих навчальних результатів, що містяться у свідоцтві і за якими здійснюється оцінювання, вчитель може додавати свої характеристики, про які бажає поінформувати батьків. Також свідоцтво передбачає поле для розгорнутого коментаря вчителя, що може бути адресований батькам учня для глибшого розуміння розвитку дитини.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: МОН підготувало нову модель оцінювання для перших класів

Для вчителів також підготовлено докладні методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу.

У них наголошується, що метою оцінювання учня в першому класі є формування впевненості в собі, в своїх можливостях, відзначення будь-якого успіху, акцентування уваги на сильних сторонах, а не на помилках, діагностування досягнення на кожному з етапів навчання, адаптування освітнього процесу до здатностей дитини, запобігання виробленню страху помилки, виявлення проблем і вчасне запобігання їх нашаруванню та стимулювання бажання вчитися та прагнути максимально можливих результатів.

Новий формат оцінювання також передбачає обов’язкове залучення дитини та вироблення у неї здатності до самоконтролю та самооцінювання, зазначили в МОН.

У методичних рекомендаціях виокремлюється 5-ступеневий алгоритм роботи вчителя з оцінювання у першому класі. Перший крок, що мусить здійснити вчитель — це формулювання об’єктивних і зрозумілих для учнів навчальних цілей.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У МОН розповіли, хто з вчителів не зможе навчати першокласників

Наступне — це ознайомлення учнів із критеріями оцінювання. Третім кроком для створення успішної системи оцінювання в класі є забезпечення активної участі учнів у процесі оцінювання. Четвертий крок — забезпечення можливості й уміння учнів аналізувати власну діяльність. П’ята частина алгоритму — корегування спільно з учнями підходів до навчання з урахуванням результатів оцінювання.

При цьому в першому класі діти не мають жодних домашніх завдань. У 2-му класі час на виконання домашніх завдань має бути до 45 хв, у 3 класі — до 1 год. 10 хв, у 4 класі — до 1 год. 30 хв.

Як повідомляв УНН, цього року кількість першокласників в Україні зросла на понад 40 тисяч.