Криклій розповів про концесійні проекти в портах Бердянська, Одеси та Ізмаїлу

Криклій розповів про концесійні проекти в портах Бердянська, Одеси та Ізмаїлу

Київ  •  УНН

 • 13676 перегляди

КИЇВ. 20 жовтня. УНН. Владислав Криклій розповів учасникам панельної дискусії "Приватизація та концесія в транспорті 2020-2021: наступні кроки" про реалізацію потенційних концесійних проєктів в морських портах України, зокрема, Бердянська, Одеси та Ізмаїлу, повідомляє УНН з посиланням на сайт відомства.

"Консультантами Egis International вже підготовлений остаточний звіт пре-ТЕО Бердянського морського торговельного порту. Ведуться переговори з потенційним приватним інвестором щодо розробки ТЕО концесії в порту Одеси. Знайдено фінансування на розробку пре-ТЕО концесії морського порту Ізмаїл, зараз триває розробка ТЗ для пре-ТЕО. Також ми плануємо запуск концесійних проєктів у Маріупольському та Ренійському морських портах і наразі шукаємо фінансування пре-ТЕО для цих проєктів", - зазначив очільник Міністерства.

Разом з тим, до приватизації запропоновано 3 стивідорні компанії - Білгород-Дністровський морський торговельний порт, Скадовський морський торговельний порт та морський торговельний порт Усть-Дунайськ, зазначив Криклій.

Нагадаємо, успішність концесії портів відмітив Президент Володимир Зеленський під час свого виступу у Верховній Раді.

У вересні минулого року він доручив Криклію передати у концесію два українських порти "Ольвія" і "Херсон", що було успішно реалізовано достроково. Переможцем конкурсу на концесію порту “Херсон” стала компанія “Рисоіл-Херсон”. Своєю чергою концесіонером порту “Ольвія” стала катарська компанія QTerminals.

“Рисоіл-Херсон” зобов’язалася інвестувати в розвиток порту “Херсон” близько 300 млн грн. І ще 18 млн грн — вкласти в місцеву інфраструктуру. Концесія надається на 30 років, але вже до 2030 року концесіонер зобов’язався забезпечити обсяги перевалки вантажів на рівні не менше 1,36 млн тонн. Водночас, концесія порту “Ольвія” надається на 35 років. Концесійні умови передбачають відрахування QTerminals щорічних концесійних платежів державі у розмірі 82 млн грн і виконання інвестиційних зобов’язань на 3,4 млрд грн (за 5 років). Також катарська компанія зобов’язана вкласти у розвиток місцевої інфраструктури Миколаївщини 80 млн грн.

Довідка УНН: Концесія — тимчасове платне володіння об’єктами, що належать державі або територіальній громаді. Концесія передбачає обов’язкові платежі та інші матеріальні блага на користь держави з боку концесіонера.