І.Товкач: тіньовий ринок алкоголю сягнув 70%, електронна акцизна марка у близькій перспективі не допоможе

І.Товкач: тіньовий ринок алкоголю сягнув 70%, електронна акцизна марка у близькій перспективі не допоможе

Київ  •  УНН

 • 13219 перегляди

КИЇВ. 4 червня. УНН. На сьогоднішній день, в Україні, близько 70% ринку алкоголю знаходиться в тіні. Для того, щоб його зменшити, необхідно зробити декілька простих кроків, зокрема, у плані посилення контролю виробництва, обігу та відповідальності. Про це у коментарі УНН сказав експерт Ігор Товкач.

“Для того, щоб суттєво зменшити тіньовий ринок алкоголю потрібно першочергово контролювати спирт. Це — зона відповідальності Уряду. Тобто, ДФС має контролювати, щоб спирт не йшов у тінь, а заходив чітко до легального виробника. По — друге, потрібно подивитися, які в нас найпоширеніші канали збуту. Так, це компанії з доставки. Необхідно ввести відповідальність тих, хто пересилає нелегальні алкогольні напої. Також, так звані оптово-роздрібні ринки. І контроль Інтернету. Тобто має бути посилена відповідальність. Це можна зробити дуже швидко і відсоток тіньового ринку може зменшитися за короткий час у двічі,” — сказав І.Товкач.

Експерт зазначив, що через відсутність контролю відсоток тіньового ринку постійно зростає.

“Якщо у минулому році відсоток тіньового ринку алкоголю був 63%, то за п’ять місяців поточного року виробництво легальної горілки зменшилося ще на більш ніж 20%. Отже, можна зробити висновок, що відсоток тіньового ринку вже сягнув близько 70%. Повна відсутність контролю за обігом алкогольних напоїв на фоні того, що нелегальний алкоголь у 3,5 разів дешевший, ніж легальний алкоголь, просто вбиває галузь. А якщо введуть нові мінімально — роздрібні ціни, що також треба було зробити ще у березні, то це співвідношення збільшиться до чотирьох. А інакше, легальні виробники не виживуть. І зрозуміло, що на скільки зменшити акциз не можна аби легальний напій став цікавим для споживача,” — сказав І.Товкач.

Експерт також додав, що наприклад, Росія намагалася побороти тіньовий ринок алкоголю за допомогою введення електронно — акцизної марки, однак на це в них пішло більше 12 років. Систему двічі переписували і тільки в цьому році вона дала певний результат.

“З електронною акцизною маркою ідея хороша, але вона не зможе побороти нелегальний ринок у осяжній перспективі,” — зазначив І.Товкач.

Як повідомляв УНН, для контролю ринку алкоголю, в КМУ запропонували ввести електронну акцизну марку і накладну. На думку окремих експертів це буде сприяти виведенню алкогольного ринку з тіні.

При цьому, за словами експертів, КМУ не налаштований виводити алкогольний ринок з тіні.