П’ять років Україна намагається притягнути до фінансової відповідальності іноземні авіакомпанії, повітряні судна яких порушують повітряний простір України в межах тимчасово окупованої Російською Федерацією Автономної Республіки Крим. Оскільки на підставі норм міжнародного права Україна має гарантувати безпеку польотів у своєму повітряному просторі, в умовах війни з Росією це стало неможливим. Тож після анексії АР Крим, Україна заборонила зліт-посадку з аеропорту "Сімферополь" всім авіакомпаніям і закрила повітряний простір над усією територією півострова ще в березні 2014 року.
Відтоді кількість таких порушень перетнула позначку у 200 тисяч і за жодне з них ніхто так і не поніс фінансової відповідальності. І лише тепер маємо перший випадок погашення штрафу за заборону використання повітряного простору України.
На запит АрміяІnform у Державіаслужбі повідомили, що 8 серпня 2019 року повітряне судно казахського акціонерного товариства "Авіакомпанія Euro-Asia Air" виконало політ у межах забороненої зони над окупованим півостровом. Після цього Державіаслужба винесла постанову про накладення штрафу за правопорушення в галузі цивільної авіації від 7 листопада 2019 року. На відміну від російських авіаліній, які щодня здійснюють близько ста зльотів-посадок у Криму і вперто не виплачують штрафи, казахські авіалінії визнали свою провину і добровільно сплатили ці кошти. Тож Державний бюджет України нещодавно поповнився на 136 тисяч гривень.
У Армія Inform зазначили, що суми штрафів за порушення повітряного простору в Криму лише цивільними повітряними суднами російських авіакомпаній вже сягнули 13 мільярдів гривень. Тож у Державіаслужбі сподіваються, що справа з казахською авіакомпанією стане прецедентною і призведе до початку процесу погашення штрафів і росіянами.
Нагадаємо, у США засуджують запуск Росією залізничного сполучення між Росією та Кримом так званим "Кримським мостом".