Ухвалений Верховною Радою закон про реформу АРМА - це правильний крок, але сам по собі він не гарантує убезпечення системи від корупції, якщо не оновиться команда. Про це в ексклюзивному коментарі УНН заявив політолог Віталій Кулик.
Деталі
Напередодні парламент 253 голосами підтримав в цілому законопроєкт №12374-д про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення інституційної спроможності Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, та вдосконалення механізмів управління активами. Тепер документ має підписати Президент.
На думку Кулика, реальні зміни в роботі АРМА можливі лише за умови комплексного оновлення підходів.
Я повністю вітаю ідею і законодавчі ініціативи, які були ухвалені… Я вважаю, що це великий крок вперед до реформування АРМА. Але сам по собі законодавчий акт не гарантує убезпечення системи від деформації і корупції. Тому це має йти в сукупності – і зміна персоналій, і способів підбору, і можливості оскаржити кадрове рішення, і прозорість призначення других осіб
За його словами, має бути прозорим підбір не лише голови агентства, але і заступників та керівників департаментів. Адже сам приклад призначення чинної очільниці Олени Думи свого часу викликав запитання щодо прозорості конкурсної процедури.
Як було з Думою? Думу ж пролобіювали і фактично протягнули на цю посаду
Політолог вважає, що аудит АРМА, передбачений новим законом, має стати поштовхом для кадрових рішень.
У цьому випадку, хотілося б, щоб якомога швидше аудит став підставою до зміни персоналій. Але я не впевнений, що це зараз так відбудеться, оскільки до цього треба політична воля, треба кандидат, який б задовольнив правлячу групу
Нагадаємо
Закон про реформу відкриває шлях до проведення незалежного аудиту в АРМА, запроваджує прозору процедуру добору керівника за участі міжнародних партнерів і нову прозору процедуру обрання управителя арештованими активами, що значно ускладнить можливість органу діяти на користь приватних, а не суспільних інтересів.
