Рушійна сила змін: як бізнес формує культуру благодійності в Україні
Київ • УНН
Не пальним єдиним…
КИЇВ. 5 вересня. УНН. Про паливний бізнес, соціальну відповідальність, благодійні проєкти та низку важливих питань розповідає директор з маркетингу мережі АЗК WOG Геннадій Карлінський.
Чого більше в роздрібних продажах бензину, дизелю та газу – бізнесу чи відповідальності?
Постачання пального – це і бізнес, і відповідальність. Свідоме нищення агресором нафтобаз, блокада з боку білорусі спричинила дефіцит пального. В умовах блокади портів ми змушені були повністю перебудувати логістику нафтопродуктів. Це було б неможливим без плідної співпраці держави та бізнесу, що дозволило вберегти країну від колапсу на ринку пального, зупинки виробництв, а також дало можливість військовим прибути на позиції для захисту України від ворога. Це був позитивний досвід унікальної співпраці бізнесу та Уряду, якщо можна в таких умовах знаходити "позитив".
До речі, ситуація на ринку спонукала нас до запуску ініціативи "Збережи пальне для перемоги". Її мета – популяризація відповідального споживання пального. Це був ще один досвід безпрецедентної підтримки, але цього разу від бізнесу. Ми неймовірно вдячні десяткам компаній, публічним особам та клієнтам, які підтримали нас.
Соціальна відповідальність бізнесу – що це для WOG?
Соціальна відповідальність насамперед – це питання місця бренду в суспільстві. Це бути залученим у життя суспільства, зосереджуватися на найбільш значимих для нього питаннях, для вирішення яких, часом, бракує достатнього фокусу держави, фінансування тощо.
У кризові часи саме бізнес стає рушійною силою змін. Згадайте початок карантину, коли бізнес першим переорієнтувався, почав адаптуватись та бути партнером як держави, так і своїх споживачів. Війна тільки підсилила це. Саме бізнес став фундаментом та опорою для волонтерів. Він шукає і знаходить можливості поставки пального, забезпечує робочі місця, сплачує податки наперед тощо.
Які соціально значимі проєкти реалізовує WOG?
Щороку ми реалізовуємо низку соціально значимих проєктів, які є важливими в цей час. Із початку війни кількість таких ініціатив кратно збільшилась, і ми плануємо тільки нарощувати темп.
Сьогодні кожен на своєму місці робить усе можливе, щоб якнайшвидше наблизити перемогу України. Ми визначили для себе кілька ключових фокусів у роботі. Перший – забезпечення країни пальним, що дозволяє бізнесу та транспорту критичної інфраструктура працювати, а захисникам бути мобільними. Другий – підтримка тих, хто рятує життя – вивозить поранених військових із гарячих точок, цивільних та маломобільних людей – із зон активних бойових дій; рятує дітей, які постраждали внаслідок війни. Тут кожен літр пального рівноцінний збереженим життям.
Щомісяця ми заправляємо автомобілі парамедиків та волонтерів, які цілодобово рятують життя. Це медичний батальйон "Госпітальєри", волонтери "Центру спасіння життя", мережі "Елеос-Україна" (працює під патронатом ПЦУ), Гуманітарного штабу Благодійного фонду Сергія Притули.
Спільно з Укрзалізницею запустили в Інтерсіті ініціативу "Твори добро". Частину коштів із продажу гарячих напоїв у WOG CAFE в швидкісних поїздах мережа АЗК WOG перераховує на закупівлю ліків для дітей, які постраждали від війни.
Завершується проєкт "Добробонуси", ініційований спільно з Благодійним фондом Сергія Притули. Його мета – зібрати кошти на три спеціалізовані швидкі допомоги для підрозділів Збройних сил України. Минуло лише 2 тижні, а на рахунку вже понад 2 млн грн. Українці неймовірні!
Звідки у WOG така експертиза в благодійних акціях?
Збір на потреби ЗСУ, волонтерські ініціативи – невід’ємна частина нашого сьогодення. Так було не завжди. 16 років тому мережа АЗК WOG стала однією з перших, хто впроваджував звичку допомагати та підтримувати. Все починалося з проєкту "Дорога до серця", який трансформувався в "Дорогу добра". На його рахунку тисячі врятованих дитячих життів, десятки мільйонів зібраних гривень, мільйони людей по всій країні, які долучилися до доброї справи.
У чому особливість проєкту "Дорога добра"?
Це проєкт з історією та традиціями. За роки існування "Дорога добра" перетворилася на сильний впізнаваний бренд, що має прихильників. Його незмінний атрибут – фіолетове горнятко з єдинорогом, яке символізує допомогу іншим.
Цей проєкт має чималий вплив на формування культури благодійності та громадянського суспільства, яке у найбуремніші для історії України часи консолідується та стає надійною опорою для волонтерів і благодійних фондів.
"Дорога добра" – одна з ініціатив, які сформували неписаний суспільний договір, що базується на довірі між громадянами, бізнесом та громадськими організаціями.
Яка місія "Дороги добра"?
З 2006 року місія проєкту залишається незмінною – допомагати, лікувати та рятувати життя дітей. Спочатку ми фокусувалися на адресній допомозі – підтримка медичних закладів, що спеціалізуються на лікуванні дітей із серцево-судинними захворюваннями. З часом сфера допомоги розширилася до підтримки пологових будинків, Інституту педіатрії, акушерства та гінекології. Війна внесла свої корективи. Цьогоріч разом із партнерами вирішили зробити акцент на допомозі дітям, які постраждали внаслідок бойових дій.
Ви згадали про партнерів проєкту. Розкажіть, будь ласка, хто вони. Чому обрали саме їх?
Для нас важливо, щоб партнери мали бездоганну репутацію, експертизу та займалися реальною доброчинністю, про що б свідчили їхні успішні кейси. Саме таким є Благодійний фонд "Твоя опора", з яким ми співпрацюємо впродовж багатьох років.
Четвертий рік поспіль співорганізатором та амбасадором "Дороги добра" є Маша Єфросиніна.
Ми переконані, що колаборація благодійного фонду, публічних осіб з яскраво вираженою громадянською позицією, великого бізнесу та його клієнтів робить благодійність більш ефективною.
Яких результатів вдалося досягнути за час реалізації проєкту "Дорога добра"?
За 16 років наші клієнти зібрали понад 25,5 млн грн, які спрямували на закупівлю сучасного обладнання для медичних закладів по всій країні, тим самим врятувавши життя тисяч дітей.
"Дорога добра" завжди має вимірну задачу – адресна допомога унікальним обладнанням чи ліками. Та є ще одна мета, яку не виміряти операційними столами, тоннами ліків чи, навіть, гривнями. Це – формування культури благодійності в українців. Завдяки простій механіці, максимальній прозорості, широкому залученню за час існування "Дороги добра" виросло покоління, яке в дитинстві разом із батьками заїжджало на наші АЗК, щоб посмакувати гарячий напій у благодійному фіолетовому горнятку. А тепер ці люди самі батьки, і сьогодні разом зі своїми дітками їдуть до нас, щоб випити напої в улюблених горнятках та долучитися до доброї справи. Результат цьогорічної акції є гарним свідченням цього. Заплановані 2,5 млн грн на допомогу дітям, що постраждали від війни, зібрали менш ніж за два місяці. Більше того, прагнення допомогти було настільки великим, що на деяких АЗК акційні горнятка закінчилися вже в перші тижні проєкту.
Це дійсно вражає. Що плануєте придбати за зібрані кошти?
Зібрані кошти ми передаємо партнеру – БФ "Твоя опора". Він спрямує їх на закупівлю дефібрилятора й системи обігріву пацієнта для дитячої лікарні в Дніпропетровській області, яка спеціалізується на проведенні найбільш термінових та складних операцій. А також закупить наркозний апарат в операційну для дитячої лікарні у Львові, лікарі якої ледь не щодня оперують дітей, що постраждали внаслідок бойових дій.
Ми не зупиняємось. Наразі в розробці ще два проєкти. Тож далі буде…