Ермітаж визнав справжніми яйця з виставки Фаберже після сумнівів експертів
Київ • УНН
КИЇВ. 3 квітня. УНН. Ермітаж після виставки "Фаберже - ювелір імператорського двору" представив результати дослідження низки експонатів з приватних колекцій, у справжності яких засумнівалися експерти, заявивши, що такі сумніви виникли через численні реставрації і переробки. Відповідне повідомлення опубліковано на його сайті, повідомляє УНН.
Цитата
"Виставка дала можливість провести дослідження предметів з приватних колекцій: воно виявило багату історію побутування речей, наявність численних реставрацій, починок, переробок, додавань. Досить ясною виявилася різниця між двома типами реставрації - музейною та комерційною. Усі ці результати не суперечать, в цілому, атрибуцій власників, але ставлять їх в залежність від документальних, історичних і мистецтвознавчих аргументів", - йдеться в релізі.
Деталі
При цьому в Ермітажі вважають, що в майбутньому повинні проводитися й інші дослідження експонатів. Зокрема, вважають там, повинна бути створена база даних еталонно-справжніх клейм будинку Фаберже.
"Уже є домовленість про здійснення такого проекту з фірмою Цейс і Музеєм Фаберже в Баден-Бадені", - уточнили в музеї.
Також повинні бути проведені аналізи матеріалів на апаратурі наступного покоління і візуальне та інструментальне порівняння еталонних і спірних предметів, що зберігаються у різних музеях.
Контекст
Повідомлення про підроблені роботи Фаберже, представлені на виставці "Фаберже - ювелір імператорського двору", з'явилися ще взимку. У січні лондонський колекціонер Андрій Ружников написав відкритого листа директору Ермітажу Михайлу Піотровському, у якому заявив, що на виставці присутні "відверті підробки". Зокрема. на його думку, несправжніми виявилися яйце "Ювілейне весільне", подароване імператором Миколою II імператриці Олександрі Федорівні, а також яйце "Олександр Невський", яйце "Курочка" і фігурка прикурюючого солдата.
"Все це - твори навіть не 20-го, а 21-го століття", - написав Ружников.
Деякі з експонатів виставки, зокрема "Курочка", належать приватним музеям. Колекціонер розкритикував Ермітаж за рішення, на його думку, співпрацювати з "дрібними приватними музейчиками з сумнівними колекціями".
У своєму поясненні музей представив деталі досліджень експонатів, які Ружников визнав підробками. Зокрема, вони показали, що яйце "Курочка" і золоті елементи його декору були виготовлені в період з 1895 по 1897 рік. Однак у верхній частині яйця є "грубі патьоки клею, що свідчать про пізню невмілу реставрацію виробу".
"Потьоки клею складаються з поліетилціаноакрилату. Час реставрації - 1942-2000 роки", - прийшли до висновку експерти Ермітажу.
Також, за даними Ермітажу, підтвердилася справжність яйця "Ювілейне весільне". Однак, слідує з архівних документів, після отримання яйця в подарунок, імператриця доручила переписати невдалі, з її точки зору, портрети на яйці. Вони листувалися двічі - у рік піднесення яйця як подарунка (1904) і в 1908 році.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Рекордна сума за продаж рідкісного віскі з яйцем Фаберже у комплекті пішла на доброчинність