Дані ДФС щодо вилученого горілчаного фальсифікату не відображають реальні масштаби тіньового ринку - експерт
Київ • УНН
КИЇВ. 10 березня. УНН. За даними ДФС, протягом 2016 року через Інтернет намагалися реалізувати близько 60 тис. л нелегального алкоголю на суму понад 11 млн грн та 35 тис. літрів спирту вартістю понад 5 млн грн. Однак, на переконання експертів, ці дані є значно заниженими від реального обсягу фальсифікату на ринку алкогольної продукції. Про це у коментарі УНН повідомив директор Асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко.
“Насправді це невірні і дуже маленькі цифри. Ви ніколи не задумувались, що відбувається з тим, що вилучають? Чи з грошима, які також вилучають, а це сотні мільйонів гривень? Ви дуже помиляється, якщо вважаєте, що гроші йдуть у бюджет, зовсім ні. Вони йдуть на придбання квартир, машин і так далі. Суми ж, насправді, в десятки разів більші. Тому якщо, наприклад, вилучено нелегальних напоїв на 11 млн грн, то реально там десь ще на 10 млн грн було випито. Тому те, що вони (ДФС — ред.) оприлюднили - просто копійки”, — зазначив він.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Інтернет та алкоголь: чи варто ризикувати
За словами експерта, саме через Інтернет люди не ріко купують спирт, з якого у подальшому виробляють фальсифікати.
Загалом частка продажу нелегального алкоголю через Інтернет складає орієнтовно 20%, все решта - продають у роздріб, як правило, “наливайки біля дому”.
“Коли говорять про нелегальні продажі через Інтернет, то сюди, швидше за все включають, наприклад, маленькі виноробні, які не можуть працювати офіційно, бо їм потрібно було б купувати ліцензію на виробництво алкоголю...”, — додав він.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Горілчаний бренд “Medoff” є найбільш захищеним від підробок
О.Дорошенко зазначив, що компетенція ДФС стосується нелегального алкогольного ринку тільки з точки зору наявності акцизів. Реально ж боротися із фальсифікатом алкоголю мають підрозділи Національної поліції.
За словами експертів, купувати алкоголь в Інтернеті можна лише на офіційних сторінках виробників.
Також нагадаємо, що офіційні інтернет-магазини виробників, як правило, окрім пропозиції товарів мають розгорнуту інформацію про компанію та дані про належні їй торгові марки.
Більше того, офіційні сторінки, перед тим як відкрити споживачу каталог алкогольної продукції, “запитують”, чи виповнилося йому 18 років.