Якими українці бачать "ідеального вчителя"? – опитування МОН

Якими українці бачать "ідеального вчителя"? – опитування МОН

Київ  •  УНН

 • 12979 перегляди

КИЇВ. 28 січня. УНН. Нещодавно завершилось опитування для вчителів і батьків учнів щодо їхніх очікувань від сучасних педагогів. Опитуваним запропонували сформувати портрет ідеального вчителя, обравши найважливіші компетентності, якими той має володіти. Ці компетентності, зокрема, закладені в новий професійний стандарт вчителя, затверджений наприкінці 2020 року, передає УНН з посиланням на повідомлення МОН.

Цитата

“Загалом, на думку більшості опитаних українців, учитель має надихати, розуміти та поважати учнів, уміти розкривати їхній потенціал і бути відкритим до спілкування та постійного самовдосконалення. Бачення ідеального педагога батьками і вчителями здебільшого сходиться. Проте є і невеликі відмінності в очікуваннях. Так, учителі його головною рисою вважають вміння зацікавити навчанням і надихати учнівство, водночас батьки віддають перевагу повазі та рівному ставленню до всіх учнів”, — повідомляють у МОН за результатами опитування.

Деталі

За результатами опитування, компетентності “ідеального педагога” були ранжовані від найбільш до найменш очікуваних. Відповідний портрет сучасного вчителя, очікуваний батьками:

  • повага до кожного учня, рівне ставлення до всіх — 72%;
  • вміння зацікавити навчанням, надихати учнівство — 70%;
  • розуміння дітей, вміння знаходити з ними спільну мову — 67%;
  • здатність розкривати учнівський потенціал — 51%;
  • комунікабельність, відкритість до спілкування — 48%;
  • терплячість та самоконтроль — 43%;
  • турбота про здоров’я та емоційний стан учнівства — 36%;
  • оригінальний стиль викладання — 33%;
  • вміння розв’язувати конфлікти — 31%;
  • досконале знання свого предмета — 30%;
  • вимогливість до учнівства — 22%.

Учасникам опитування пропонувалося також визначити затребувані компетентності вчителя, залежно від завдань, які перед ним стоять. Найбільш визначальними для створення безпечного й здорового освітнього середовища респонденти — і батьки, і вчителі — визначили одні і ті самі компетенції:

  • забезпечення комфортних та безпечних умов перебування учнівства в школі;
  • турботу про здоров’я та емоційний стан учнів;
  • вміння організувати освітній простір, що надихає.

Найголовнішою компетенцією вчителя для розкриття потенціалу учня обидві групи респондентів назвали вміння заохочувати учнів до здійснення пізнавальної (дослідницької) діяльності — 72% серед батьків та 66% серед вчителів відповідно. Іншими визначальними компетенціями стали:

  • орієнтація на вікові та індивідуальні особливості дитини (56% батьків та 56% вчителів);
  • творчий підхід до навчального процесу (50% батьків та 55% вчителів);
  • організація ефективної взаємодії учнівства в колективі, спонукання їх до співтворчості (47% батьків та 58% вчителів).

Опитування відбулось у межах національної кампанії “Класний вчитель” і проводилося за сприяння МОН.

В опитуванні взяли участь 642 респонденти з усіх областей України, які самостійно відносили себе до умовних груп батьків (мають дитину шкільного віку) чи вчителів (я вчитель; я вчитель і маю дитину шкільного віку; в моїй сім’ї є вчителі).

Що було раніше

Після закінчення “карантину зимових канікул”, починаючи з 25 січня, українські дитсадки та школи почали працювати у звичному режимі, а виші та профтехи можна відвідувати групами до 20 осіб