В Україні запроваджують е-резидентство: що це і як працюватиме

В Україні запроваджують е-резидентство: що це і як працюватиме

Київ  •  УНН

 • 234257 перегляди

КИЇВ. 6 жовтня. УНН. Верховною Радою хвалено закон, що визначає статус електронних резидентів, а також окреслює коло осіб, які можуть отримати цей статус. Про це УНН повідомляє з посиланням на голову фінансового комітету парламенту, нардепа Данила Гетманцева.

Цитата

«Прийнято законопроект N5270 про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування підприємницької діяльності електронних резидентів у другому читанні та в цілому з необхідними техніко-юридичними правками», - повідомив Гетманцев.

Законопроект дозволить іноземцям та особам без громадянства, які набули статусу електронного резидента та зареєстрували себе фізичною особою-підприємцем, здійснювати підприємницьку діяльність та сплачувати податки в Україні без залишення країни проживання (перебування).

Деталі

Статус е-резидента зможуть отримати усі експортери послуг, які відповідають визначеним законом критеріям.

Після набуття заоном чинності іноземці зможуть:
• отримати статус е-резидента,
• зареєструватися як ФОП 3 групи без фізичної присутності в Україні,
• сплачувати єдиний податок у розмірі 5% від суми доходу,
• відкрити онлайн банківський рахунок для підприємницької діяльності.
"Оподаткування та звітність для е-резидентів будуть автоматизованими. А це сприятиме наповненню державного бюджету України та розвитку цифрового бренду держави", - йдеться у повідомленні.
Водночас скористатися новими можливостями не зможуть:
• громадяни країни-агресора РФ
• внесені в "чорний список" FATF
• особи, які мають дохід в Україні (окрім пасивного).

Раніше у Міністерстві цифрової трансформації пояснили, що оподаткування та звітність для е-резидентів будуть автоматизованими. А це сприятиме наповненню державного бюджету України та розвитку цифрового бренду держави.

Автор законопроекту нардеп Ярослав Желєзняк пояснив нюанси роботи механізму, передбаченого у документі.

Як це працює:
• Фахівець реєструється у Дії та проходить фінансову та безпекову перевірку
• Якщо все добре, він стає електронним резидентом – по факту, електронним платником єдиного податку на 3 групі без ПДВ та отримує ЕЦП
• Відкриває дистанційно рахунок у банку. І саме банк буде податковим агентом для єРезидента
• Працює та сплачує податок – 5% від доходів в рамках ліміту ФОП 3 групи. Більше ліміту - 15%.
Але тільки зовнішні контракти з експортом послуг.
• Всі документи в електронній формі, всі листування з ДПС онлайн, всі розрахунки – безготівкові.
Механізм запрацює з 2023 року.