Німеччина розлютила ЄС після того, як заблокувала угоду про заборону продажів автомобілів на викопному паливі

Німеччина розлютила ЄС після того, як заблокувала угоду про заборону продажів автомобілів на викопному паливі

Київ  •  УНН

 • 994954 перегляди

КИЇВ. 7 березня. УНН. Берлін розлютив партнерів із ЄС, заблокувавши угоду про заборону нових продажів автомобілів на викопному паливі з 2035 року, передає УНН з посиланням на AFP. Запланована заборона є ключем до прагнення Брюсселя зробити блок кліматично нейтральним до 2050 року з нульовими викидами парникових газів.

Деталі

Дії канцлера Німеччини викликала лють у багатьох країнах ЄС, оскільки угода вже пройшла всі етапи законодавчого процесу в Брюсселі, включаючи схвалення державами-членами.

Блок мав офіційно ухвалити закон у вівторок, але в результаті безпрецедентного маневру Берлін тепер заявляє, що не може дати своєї згоди.

Європейський парламент уже проголосував за офіційне схвалення тексту законопроекту, який де-факто означатиме, що всі нові автомобілі, продані після 2035 року, повинні мати електродвигуни.

Це означає, що текст більше не може бути змінений, незважаючи на те, що Німеччина тепер наполягає на подальших запевненнях Брюсселя, що синтетичне паливо все ще може використовуватися в двигунах після 2035 року.

Зіткнувшись із несподіваною перешкодою, Європейська комісія, виконавчий орган ЄС, заявила, що «конструктивно працюватиме» з Берліном, щоб законопроект був ухвалений «швидко».

Паливо, для якого Німеччина хоче зробити виняток, все ще перебуває на стадії розробки та виробляється з використанням низьковуглецевої електроенергії.

Деякі з найбільших світових автовиробників базуються в Німеччині, а синтетичне паливо дозволить розширити використання двигунів внутрішнього згоряння.

Французький депутат Європарламенту Паскаль Канфін розкритикував "шантаж" Берліна.

Він попередив, що якщо інші держави-члени наслідуватимуть його приклад з важливих питань, це може поставити під загрозу інші тексти, які є частиною "Зеленої угоди" ЄС, амбітного прагнення до досягнення вуглецевої нейтральності до 2050 року.

Крім того, дипломат ЄС за умов анонімності заявив, що Німеччина використовує свій надмірний вплив у Брюсселі. "Тільки велика країна ЄС може дозволити собі діяти в такий спосіб", - сказав він.

Німеччина не самотня у своїх побоюваннях. Італія, ще один великий виробник автомобілів, вже заявила, що виступає проти і очікувалося, що Польща та Болгарія не проголосують за.

Екологічні групи виступають проти таких видів палива та стверджують, що вони дорогі, вимагають величезної кількості електроенергії для виробництва та забруднюють довкілля, оскільки вони виділяють оксид азоту, ще один парниковий газ.