"Хітроу" та "Джордж Буш": експерт розповів, які світові аеропорти передані у концесію

"Хітроу" та "Джордж Буш": експерт розповів, які світові аеропорти передані у концесію

Київ  •  УНН

 • 10704 перегляди

КИЇВ. 28 вересня. УНН. За концесійною схемою успішно працюють аеропорти Великої Британії, США, Німеччини, Данії, Японії, Мьянми та Монголії. Про це УНН розповів голова практики нерухомості, будівництва та інфраструктури Міжнародної юридичної компанії Kinstellar Олег Матюша.

"За концесійною схемою успішно працюють 5 терміналів аеропорту "Хітроу" у Великобританії, де в концесію передана вся неавіаційна діяльність. Термінал Е в аеропорті "Джордж Буш Інтернешнл" в Х’юстоні було збудовано та експлуатується на умовах державно-приватного партнерства. Відкриття цього терміналу, в будівництво якого було інвестовано близько 300 мільйонів доларів, дозволило подвоїти пасажиропотік аеропорту. Один з найкращих в світі за рівнем обслуговування аеропорт в Копенгагені також експлуатується на умовах концесії. "Міцубісі" має успішний досвід будівництва та експлуатації аеропортів на умовах концесії в місті Улан-Батор, семи аеропортів на острові Хоккайдо в Японії, аеропорту "Мандалай Інтернешнл" в Мьянмі. На умовах концесії також працюють окремі термінали аеропорту в Мюнхені", - розповів експерт.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Міністр інфраструктури Криклій повідомив про відновлення роботи аеропорту "Ужгород"

Олег Матюша також повідомив, що в Європі продовжують укладати нові концесійні угоди в аеропортовій сфері.

"До прикладу, мої колеги з Болгарського офісу Kinstellar нещодавно завершили роботу над угодою щодо передачі в концесію аеропорту в місті Софія. В Україні також вже є позитивний досвід підготовки концесійних проектів та залучення великих інвесторів в інфраструктурні проекти. Я та Київська команда Kinstellar нещодавно представили катарську компанію QTerminals – переможця концесійного конкурсу щодо активів порту "Ольвія" при укладенні концесійного договору з Міністерством інфраструктури України та Адміністрацією морських портів України", - зазначив він.

Експерт переконаний, що за умови організації прозорого конкурентного відбору інвесторів, належної підготовки договору концесії з інвестором із врахуванням позитивного міжнародного досвіду, аеропортові концесії можуть бути успішними і в Україні.

"В решті-решт виграє від цього держава завдяки відновленню аеропортів без залучення бюджетних коштів та кредитних ресурсів, а також кінцеві споживачі завдяки вдосконаленню логістики, покращенню якості обслуговування, запровадження ефективних маршрутів, більш широкій пропозиції товарів і послуг, організації зручних сучасних зон для відпочинку, широкому вибору закладів громадського харчування, що матимуть простіший та відкритий доступ до роботи в аеропортах", - додав Матюша.

Нагадаємо, міністр інфраструктури Владислав Криклій раніше заявляв, що Україна зацікавлена в передачі аеропортів в концесію.

“Ми в принципі хочемо запускати таку модель, де держава забезпечує злітну смугу і умови по аеродрому, а інвестор — вкладає у термінал, його розвиває, насичує, сервіси запускає. Критична інфраструктура — за нами, термінали — за інвесторами”, — каже міністр.

Також нагадаємо, цього року Україна успішно передала в концесію морпорти “Ольвія” та “Херсон”.

Зокрема концесінер порту “Ольвія”, катарська компанія QTerminals WLL окрім регулярних концесійних платежів за договором, має інвестувати у модернізацію і розвиток порту близько 120 млн дол. США, а також додатково спрямувати 2,9 млн дол. на розвиток місцевої інфраструктури.