Понад 70 мільйонів гривень з початку повномасштабної війни благодійний фонд "МХП-Громаді" спрямував на підтримку культурних проєків. Усі проєкти – про цінності, смисли, патріотизм, обʼєднання. Про це в ході панельної дискусію на міжнародному форумі "Креативна Україна" заявила директор благодійного фонду "МХП-Громаді" Тетяна Волочай, передає УНН.
Деталі
"МХП-Громаді" має великий досвід підтримки культурних ініціатив, каже Волочай. Мова, серед іншого, про підтримку музеїв, видання книг, втілення унікального проєкту "Кіно заради Перемоги", організацію виставок і благодійних концертів гурту Kozak System у віддалених громадах і госпіталях.
Підтримуючи культурні проєкти, благодійний фонд керується низкою критеріїв:
Так, "МХП-Громаді" реалізує проєкти, що мають культурну, мистецьку та освітню цінність.
"Наприклад, "Культура vs війна" – документальний проєкт про митців, які взяли до рук зброю. Його показують у стінах Європарламенту, ЮНЕСКО, на зустрічах дипломатів. Він має чіткий меседж – продовжувати нагадувати світу про велику війну в момент, коли увага до нас уже вщухла.
Чи інший приклад - видання книги для вчителів музики "Грайлик". Виявляється, в нас досі в школах розспівуються російською мовою, чи вчать російських пісеньок. У нас просто не було такої праці, яка б систематизувала саме наші, фольклорні напрацювання. Але це зробила дослідниця з величезним науковим стажем Марія Пилипчак, яка й прийшла до нас з цією ідеєю.
Серед вчителів це знайшло шалений відгук: у бібліотеки записуються в чергу, щоб почитати цю книгу. Тому цінність продукту - для нас дуже важливий критерій", - каже Волочай.
Підтримуючи культурні проєкти, благодійний фонд керується ще кількома критеріями: патріотизм, об'єднання українців, збереження культурної спадщини і відновлення забутого, розвиток громад.
"Щодо розвитку громад - це важливо саме для нашого Фонду, діяльність якого спрямована на те, щоб у малих громадах хотілося жити. І це теж дають культурні продукти.
Хороший локальний музей приваблює туристів, туристи дають гроші в місцевий бюджет, музей замовляє послуги в місцевих підприємців. Тобто один музей запускає багато економічних процесів. Попри те, що це – зовсім не бізнесовий проєкт, а якраз культурний", - зазначила Волочай.
"Креативна Україна" — найбільша у Східній Європі платформа для обговорення політики у сфері культури та креативних індустрій. Захід об’єднав політиків, креативних підприємців, представників влади та міжнародних експертів у сфері культури та економіки.
Серед цьогорічних гостей та спікерів форуму - Перша леді Олена Зеленська, т.в.о. Міністра культури Ростислав Карандєєв, Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.
Довідка
"МХП-Громаді" – український благодійний фонд, який почав свою діяльність 2015 року. Його головна місія – комплексний розвиток громад. Географія діяльності налічує 12 областей України: понад 700 містечок і сіл.
Від початку повномасштабного вторгнення росії в Україну Фонд системно підтримує людей, які перебувають у регіонах бойових дій, українських захисників та рятувальників, громади, лікарні та пологові будинки, благодійні установи, які дбають про дітей-сиріт та літніх людей, а також людей, які через війну залишилися без дому та засобів для існування.