У Scania підтвердили: "Журавлина" інвестував значні кошти у сервісну мережу шведського виробника вантажівок

У Scania підтвердили: "Журавлина" інвестував значні кошти у сервісну мережу шведського виробника вантажівок

Київ  •  УНН

 • 19817 перегляди

КИЇВ. 1 березня. УНН. За час співпраці Scania з її українським дилерським та сервісним центром “Журавлина” власник Олег Політило вклав значні кошти для розбудови відповідно до вимог шведського виробника вантажівок. Про це повідомляє УНН з посиланням на пресслужбу Scania Україна.

Деталі

Так, у Scania Україна підтвердили, що “Журавлина” за час своєї співпраці зі шведами інвестувала значні суми в розбудову дилерського та сервісного центру. Єдине — обидва суб’єкти господарювання називають різні суми, які коливаються від 2,5 до 5,5 мільйонів євро.

При цьому у своїх попередніх інтерв’ю головний юрист та член дирекції ТОВ Scania Україна Сергій Замула, розповідаючи про судовий процес із колишнім дилером “Журавлина”, наголошує на тому, що “Scania здійснювала інвестиції в розбудову сервісних станцій, купівлю інструментів, надавала безвідсоткові кредити, фінансову допомогу”. Проте це не зовсім відповідає дійсності, адже серед усіх спонсорованих Scania сервісних і дилерських центрів, “Журавлина” на той час була єдиним виключенням і фінансувала себе самостійно. Саме про це й розповів її власник Олег Політило в інтерв’ю УНН, пояснюючи причини конфлікту зі шведським гігантом.

“У 2009-2010 році приїхав новий директор Scania Україна — Озкан Барморо і вирішив поміняти угоду на менш вигідну для нас. Умови в ній були дуже односторонніми — на користь Scania. Дивіться, що вийшло: коли ми першу угоду заключили, то там були одні умови, вигідні всім, тому ми вкладали гроші, ми інвестували в Scania, багато витратили, щоб відповідати їхнім вимогам. Після другої угоди про дилерський центр вже більше можливостей було — і ми інвестували ще більше на умовах тих двох договорів. І тут раптом приходить новий директор після того, коли ця інвестиція вже зроблена, і змінює всі умови на невигідні нам. Тобто хотіли всі попередні договори припинити, а нові укласти”, — пояснює Політило.

Додатково

Окремо представники Scania Україна у своєму конфлікті з українським дилером “Журавлина” попросили журналістів “не звертатись до політиків, народних депутатів чи лідерів думок, які жодним чином не причетні до даного процесу та судочинства, адже жоден з них не може знати всіх подробиць та володіти цілісною картиною”. При цьому, своє прохання у Scania підкріпили публікацією Facebook-посту лідера громадської думки та президента Всеукраїнської асоціації автоімпортерів та дилерів Олега Назаренка, який підтримав позицію шведського імпортера.

Відзначимо, що й Надзвичайний і Повноважний Посол Королівства Швеції в Україні Тобіас Тиберг давав коментарі, в яких транслював позицію Scania, називаючи українську судову систему корумпованою. Крім того, позицію Scania Україна у своєму блозі опублікувала й народна депутатка — очільниця парламентської Спецкомісії з питань захисту прав інвесторів Галина Янченко. Щоправда, пізніше у коментарі УНН вона запевнила, що Спецкомісія у цій справі займає нейтральну сторону та не планує втручатись у перебіг апеляційного судового процесу.

Доповнення

Нагадаємо, раніше експерт з побудови репутації Тарас Семенюк зауважив, що Scania варто відійти від дріб’язкового публічного переходу на особистості, а зосередити увагу на підготовці аргументів для апеляційного суду.

Відзначимо, апеляційне судове засідання у справі Scania проти “Журавлина” відбудеться вже у п’ятницю, 5 березня.

“Журавлина” VS Scania

У 2020 році український дилер “Журавлина” виграв судовий позов до Scania Україна на 123 млн грн недоотриманого за 2012-2017 рр. Своєю чергою Scania Україна подала апеляцію, назвавши рішення суду необґрунтованим і корумпованим.

Нагадаємо, що колишній виконавчий директор шведського дистриб’ютора Андреас Пуеккер виступив у цій ситуації на захист українців. За його словами, причиною конфлікту та подальших судових процесів шведського імпортера з українським дилером “Журавлина” стали нові невигідні умови контракту для українських дилерів і тиск з боку тодішнього керівництва Scania Україна.