Українці торік найчастіше писали скарги до НБУ стосовно кредитів

Українці торік найчастіше писали скарги до НБУ стосовно кредитів

Київ  •  УНН

 • 16638 перегляди

КИЇВ. 15 лютого. УНН. У 2020 році найчастіше українці письмово зверталися до Національного банку стосовно кредитів. А загалом було майже 16 тисяч письмових звернення. Про це йдеться у звіті НБУ про роботу зі зверненнями споживачів фінансових послуг за 2020 рік, оприлюдненому у понеділок, 15 лютого, передає УНН.

Деталі

"Упродовж 2020 року Національний банк отримав та опрацював 15 904 письмових звернення. Головною темою письмових звернень громадян стосовно роботи банків стали відносини за кредитними договорами – опрацьовано 2 690 письмових звернень", - йдеться у повідомленні.

З загальної кількості письмових звернень щодо роботи банків упродовж 2020 року також отримано 1 594 звернення щодо електронних платіжних засобів і розрахунків, 946 – стосувались якості обслуговування в банках, 391 – відносин за депозитними договорами, 779 – інші питання.

Серед найпоширеніших тем у зверненнях споживачів про роботу небанківських фінансових установ:

  • відносини за кредитами – 3 064,
  • колекторська діяльність – 2 171,
  • відносини за обов’язковими видами страхування – 1 271,
  • відносини з кредитними спілками – 326,
  • відносини за добровільними видами страхування – 228,
  • щодо обробки персональних даних – 189,
  • інші питання – 740 звернень.

Загалом у другому півріччі 2020 року кількість звернень до Національного банку зросла порівняно з першим півріччям. У близько 40% письмових звернень були виявлені ознаки порушень прав споживачів.

Типові порушення прав споживачів, виявлені в 2020 році, такі:

  • агресивна поведінка колекторів;
  • порушення правил обробки персональних даних споживачів;
  • нав’язування додаткових послуг: оформлення кредитної картки під час отримання пенсійної чи зарплатної, страхування життя під час обміну валют тощо;
  • зміна тарифів на обслуговування рахунку в банку без попередження споживача;
  • неправомірні нарахування відсотків, комісій, штрафів та пені за кредитними договорами;
  • внесення неправомірних пунктів до тексту договору та порушення норм законодавства України.

До контакт-центру Національного банку впродовж 2020 року надійшло 33 550 звернень. З них близько 9 тисяч звернень стосувалися працюючих банків. Майже 6 тисяч звернень – роботи небанківських фінансових установ. Ще близько 2 тисяч звернень стосувалися банків, які перебувають у процесі ліквідації.

Доповнення

Лише впродовж січня-серпня 2020 року НБУ отримав 4 354 скарги громадян на банки, з них 2% стосувалися персональних даних.

Додамо, за даними НБУ, минулого року на понад 40% зросла кількість незаконних дій з платіжними картками.