Перехід сфери обслуговування на українську: Держдума РФ вирішила скаржитися на "дискримінацію" у ПАРЄ

Перехід сфери обслуговування на українську: Держдума РФ вирішила скаржитися на "дискримінацію" у ПАРЄ

Київ  •  УНН

 • 23753 перегляди

КИЇВ. 19 січня. УНН. Спікер Держдуми Російської Федерації В’ячеслав Володін доручив підготувати проекти заяв нижньої палати в зв’язку з нібито “обмеженнями на використання російської мови в Україні”, пише УНН з посиланням на повідомлення Держдуми РФ.

З відповідною пропозицією в ході засідання Держдуми у вівторок виступив перший заступник голови комітету у справах СНД, євразійської інтеграції і зв’язків зі співвітчизниками Костянтин Затулін.

“Давайте ми попросимо Костянтина Федоровича, доручимо йому підготувати відповідні проекти заяв Держдуми як в частині першого питання, так і в частині другого. А з огляду на майбутню поїздку нашої делегації, доручимо Петру Олеговичу Толстому, керівнику делегації Федеральних зборів РФ в ПАРЄ підняти це питання на майданчику ПАРЄ з тим, щоб наші колеги — європейські парламентарії — обговорили питання, пов’язане з правами людини в Україні”, — відреагував Володін.

Нагадаємо, з 16 січня українська мова стає мовою обслуговування споживачів в Україні як єдина державна.

Вступає в силу стаття 30 Закону про забезпечення функціонування української мови як державної, яка закріпить остаточний перехід сфери обслуговування на державну мову. Закон “Про забезпечення функціонування української мови як державної” ще 16 липня 2019 року вступив в силу, проте впроваджується він поступово.

Законом закріплюється положення української мови як єдиної державної (офіційної) мови в Україні. З моменту вступу в силу документ є обов’язковим для органів державної влади та громадських сфер по всій Україні.

З 16 січня супермаркети, кафе, ресторани, банки, аптеки, АЗС, спортзали, бібліотеки або інтернет-магазини повинні обслуговувати клієнтів українською мовою.

Також відзначимо, що з 16 по 18 січня на адресу Уповноваженого з захисту державної мови надійшло близько 100 скарг щодо обслуговування українською мовою, в основному з Києва, Львова, Харкова та Одеси. Третина скарг стосувалися сфери обслуговування споживачів.