Що стоїть за дослідженням АМКУ ринку вантажівок: затягування в інтересах Scania чи бажання притиснути монополіста

Що стоїть за дослідженням АМКУ ринку вантажівок: затягування в інтересах Scania чи бажання притиснути монополіста

Київ  •  УНН

 • 23367 перегляди

КИЇВ. 10 червня. УНН. Антимонопольний комітет України розпочав дослідження становища Scania Україна на ринку вантажних автомобілів з метою встановлення ознак зловживання монопольним становищем. Чи свідчить це про реальне бажання АМКУ розібратися з можливим порушенням законодавства про захист економічної конкуренції з боку Scania Україна чи це черговий трюк для затягування розгляду справи, щоб лити воду на млин шведського виробника вантажівок – з'ясовував УНН.

Через початок ринкового дослідження АМКУ призупинив розгляд заяви колишнього дилера "Журавлини" про можливі ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку Scania Україна. А через те, що законодавством, за словами ексдержавної уповноваженої АМКУ Агії Загребельської, не передбачені конкретні терміни проведення цього дослідження, то перспективи "Журавлини" отримати найближчим часом рішення з приводу своєї заяви виглядають сумнівними.

Цитата:

"Якщо говорити про такий інструмент як дослідження, яке починається тоді, коли є заява про порушення, то, дійсно, іноді АМКУ може використовувати цей лайфхак для того, щоб не ухвалювати певний період жодного рішення по заяві. Тому що за антимонопольним законодавством заява має бути розглянута протягом максимум 90 днів. А один із небагатьох варіантів, як АМКУ може ці 90 днів обійти та зупинити строки розгляду заяви – це розпочати дослідження. Це може певним чином дати можливість затягнути процес і не ухвалювати жодного рішення по заяві, бо дослідження може тривати як тиждень, так і сто років – жодних часових обмежень немає", - роз’яснила УНН Агія Загребельська.

Деталі

Однак, саме дослідження ринку вантажівок і дій Scania на предмет порушення антимонопольного законодавства має сенс, враховуючи щонайменше два судові процеси з колишніми дилерами. До того ж відома шведська компанія вже порушувала європейське антимонопольне законодавство і була свого часу оштрафована Європейською комісією на 880 мільйонів євро за участь у змові з конкурентами.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Мені соромно за ваші дії: ексголова Scania Україна виступив на захист українців у конфлікті проти шведського імпортера вантажівок 

"За результатом цього дослідження АМКУ має визначитися, чи має компанія Scania ознаки монопольного становища з одного боку. А з іншого боку, якщо має, то чи зловживає Scania ним, а також встановити чи є на цьому ринку якісь інші конкурентні практики, змови чи інші монополісти, чи присутні дії державних органів, які негативно впливають на конкуренцію тощо", - пояснила Агія Загребельська.

Окрім цього, за словами експертки, навіть якщо АМКУ не зможе знайти ознак монопольного становища Scania або зловживання ним після дослідження, це не надасть шведам індульгенції у майбутньому.

"Надалі дилерами можуть бути надані додаткові докази, які кардинально змінять позицію АМКУ з цього приводу", - зазначила Загребельська.

Що було раніше

Дилерський центр “Журавлина” звернувся до Антимонопольного комітету щодо порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку дистриб’ютора шведських вантажівок Scania Україна. Подальшу безпідставну відмову АМКУ провести це розслідування було визнано недійсною у судовому порядку. Розпочався повторний розгляд заяв компанії “Журавлина”.

У разі виявлення ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції в діях Scania Україна, Антимонопольний комітет ухвалить розпорядження про початок розгляду справи. Але через ненадання Scania Україна на вимогу АМКУ інформації, термін розгляду заяви підприємства “Журавлина” подовжений ще на 60 робочих днів