Порушення епідбезпеки пасажирів рейсу з Греції: експерт розповів, що чекає авіакомпанію

Порушення епідбезпеки пасажирів рейсу з Греції: експерт розповів, що чекає авіакомпанію

Київ  •  УНН

 • 21971 перегляди

КИЇВ. 8 серпня. УНН. Якщо порушення епідбезпеки пасажирів мало місце лише на одному рейсі, то масштабних заходів на кшталт позбавлення ліцензії не буде, але у самій авіакомпанії, ймовірно, будуть якісь дисциплінарні заходи та “розбір польотів”. Про це УНН повідомив авіаційний експерт Євген Трескунов, коментуючи недотримання інфекційної безпеки пасажирів на борту літака рейсу PQ522 Іракліон-Київ.

Деталі

Трескунов зазначає, що епідемічні правила не перетинаються з авіаційними. Проте це не значить, що у літаку можна нехтувати інфекційною безпекою.

“Маски — це додатковий режим, який вводиться урядом у зв’язку з пандемією. І так, всі громадські місця, незалежно чи то кінотеатр, чи то борт літака мають дотримуватися (епідобмежень — ред.)”, — пояснює він.

І хоч у літаку фільтри досить добре очищують повітря, каже Трескунов, “авіатори все ж мають дотримуватись правил і не порушувати комфорт пасажирів”.

Цитата

“... не виключаю, що будуть якісь дисциплінарні заходи і „розбір польотів“ у самій авіакомпанії, але якихось масштабних дій щодо ліцензій (не буде — ред.)”, — зазначив експерт.

Він пояснив, що авіаційна адміністрація та інші органи влади могли б обговорювати якісь заходи до перевізника, якби йшлося не про окремий рейс, а про системну позицію: “ми не хочемо і не будемо примушувати наших пасажирів носити маски”.

Разом з тим, авіакомпанія, за словами Трескунова, має розібратися, як діяти у таких ситуаціях в майбутньому.

“Можливо іншого разу не жартувати, а викликати поліцію. Адже якщо всі дізнаються, що можна так робити і їм нічого не буде, то тоді всі почнуть себе так поводити, а страждатимуть ті, хто дійсно хвилюється, хто в масках. Чому вони повинні наражатись на ризик?”, — зазначив експерт.

Додамо

Що ж стосується дій бортпровідників, то авіакомпанія має їх дослідити, каже Трескунов.

“Авіакомпанія має дослідити реальні дії бортпровідників, врахувати це на майбутнє. Але якщо ми хочемо, щоб все це було забезпечено то тоді треба садити поліціянта на кожен рейс, щоб він там на місці виписувати, як мінімум, протоколи, а як максимум — вживати фізичні заходи”, — резюмував експерт.

Що було раніше

На борту літака авіакомпанії SkyUp, що виконував рейс PQ522 Іракліон-Київ, 6 серпня стався конфлікт між пасажирами, через індивідуальні засоби захисту.

Так, пасажир, який сидів у 6-у ряду, відмовився одягати маску, мотивуючи тим, що він завжди в житті робить те, що хоче.

При спробі зробити фотофіксацію цього факту, пасажир накинувся на людину, яка його фотографувала, спробував відібрати телефон та планшет, з вимогою видалити фото і погрозами стосовно їх публікації.

Силами інших пасажирів дебошира вдалося посадити на місце. Бортпровідники відразу жодним чином не відреагували на інцидент. Згодом бортпровідниця попросила одягнути маску, однак пасажир ніяк не відреагував. Варто зазначити, що інші пасажири після такого також почали дозволяти собі перебувати в літаку без маски.

Згодом на звернення інших пасажирів щодо неадекватної поведінки людей без масок бортпровідники просто перестали реагувати.

Пасажири цього рейсу об’єдналися для подачі колективного позову проти авіакомпанії та пасажира, який порушував правила безпеки.

Пізніше УНН в авіакомпанії SkyUp заявили, що з’ясують обставини недотримання інфекційної безпеки пасажирів на борту літака рейсу PQ522 Іракліон-Київ, де сталася сутичка між пасажирами, через індивідуальні засоби захисту.

Додатково УНН звернувся за роз’ясненням до Державіаслужби з прохання пояснити, чи є таке порушення підставою для позбавлення ліцензії авіакомпанії.

Нагадаємо, у 2019 році компанію SkyUp уже позбавляли ліцензії.