Експерт розповів, навіщо Україні конкурентний ринок на Укрзалізниці
Київ • УНН
КИЇВ. 8 вересня. УНН. У європейських країнах загальні закони ринку полягають у тому, що чим більша конкуренція у сфері будь-яких товарів чи послуг, тим більшу вигоду отримує споживач і в ціні, і в якості. Тому Європейський Союз сприяє створенню конкурентного ринку у різних галузях тих країн, які є потенційними членами. Про це УНН у коментарі розповів економіст і політолог, кандидат економічних наук Андрій Новак.
"Конкурентний залізничний ринок – це актуальне питання для України, тому що на будь-якому ринку, якщо є монополіст, він завжди працює за одним принципом: максимальні ціни при мінімальній якості. Тому конкуренція на нашому ринку пасажирських і вантажних перевезень – це те, що дійсно допоможе змінити ситуацію. На пасажирському ринку перевезень в Україні ми маємо низьку якість послуг при досить високих цінах. На вантажних перевезеннях всі виробники, при чому як промислові, так і аграрні, скаржаться на те, що послуги вантажних перевезень в Укрзалізниці створюють величезні проблеми та, фактично, навіть збитки", – розповів він.
Новак підсумував, що якщо Україна вже має Асоціацію з ЄС і оголосила про своє бажання набути повноправне членство у Європейському Союзі, то повинна прийняти європейські конкурентні правила ринку, зокрема й у залізничній галузі.
Нагадаємо, раніше міністр інфраструктури Владислав Криклій повідомив, що запуск локомотивів приватних компаній на колії Укрзалізниці знаходиться на фінальному етапі.
"Підписано наказ про першого учасника експерименту, і це одне із завдань, яке ми вписали в аналог історій взаємодій з ЄС, де передбачено, що буде більш ніж один перевізник на залізниці. Мається на увазі, що УЗ втратить своє монопольне становище і з’являться ще гравці", — розповів він.
Також Криклій повідомив, що Мінінфраструктури враховує всі можливі ризики демонополізації ринку вантажних перевезень.
"Ми тут будемо дуже обережно підходити, тому що демонополізуючи ринок, ми можемо створити собі великих конкурентів, які можуть мати можливість забрати один із найбільш прибуткових напрямків — це вантажні перевезення, і ми тим самим, наша стратегічна компанія — може опинитися у жалюгідному становищі, тому потрібно проводити дуже зважену політику. Але, тим не менш, ми наважуємося на це і будемо однозначно йти", — зазначив Криклій.