За два місяці 2024 року обсяг торгівлі через Суецький канал зменшився наполовину, а через Панамський канал знизився на 32%, що порушило ланцюги поставок і викривило ключові макроекономічні показники, повідомляє МВФ у блозі, пише УНН.
Деталі
Як повідомляється, упродовж останніх місяців світова торгівля зазнала перешкод через проблеми на двох ключових морських маршрутах. Атаки на судна в районі Червоного моря спричинили скорочення транспортування через Суецький канал, який зазвичай обслуговує близько 15% міжнародного морського трафіку. Відповідно, деякі компанії з перевезення вантажів змусили свої кораблі оминути канал, обираючи шлях навколо мису Доброї Надії. Це призвело до збільшення часу доставки в середньому на 10 днів або навіть більше, що стало причиною збитків для компаній з обмеженими товарними запасами.
Також сильна посуха в Панамському каналі, як повідомляється, призвела до введення обмежень, що суттєво зменшили щоденні переправи суден з жовтня минулого року. Це призвело до уповільнення морської торгівлі через ще один ключовий вузол, через який зазвичай проходить близько 5% світового морського транспорту.
Збої в торгівлі привели до перенаправлення вантажів з Суецького каналу на мис Доброї Надії, тоді як через Панамський канал відбулося зменшення торгівлі, зазначається у допису у блозі МВФ.
МВФ повідомляє, що дані з платформи PortWatch показують, що обсяг торгівлі через Суецький канал зменшився на 50% за перші два місяці цього року порівняно з минулим роком, в той час як через мис Доброї Надії відбулося збільшення обсягу торгівлі на близько 74%. Одночасно обсяг торгівлі через Панамський канал знизився майже на 32% в порівнянні з попереднім роком.
Платформа також показує, що в січні та лютому 2024 року кількість заходів у 70 портах на південь від Сахари, які відстежують в Африці, знизилася на 6,7% у порівнянні з минулим роком. Відповідно, у Європейському Союзі, на Близькому Сході та у Центральній Азії відбулося зниження на 5,3%. Ці зменшення, швидше за все, як вказано, є результатом тимчасових затримок у доставці через тривалість маршруту. Якщо ці проблеми продовжуватимуться, то можуть виникнути тимчасові перешкоди для деяких ланцюгів постачання в країнах, що постраждали, і це може призвести до зростання інфляції (частково через зростання витрат на доставку).
Важливим наслідком цих проблем у морському транспорті називають те, що офіційна статистика з реєстрації імпорту (та експорту), заснована на митних документах, може тимчасово піддаватися впливу змін маршруту суден. Це ускладнить оцінку загальної динаміки глобальної торгівлі та економічної активності в найближчі місяці.
Наприклад, звіти про торгівлю товарами за січень в низці країн Африки, Близького Сходу та Європи можуть відображати уповільнення зростання імпорту. Це може бути зумовлено тим, що деякі товари, які зазвичай були імпортовані в січні, були фактично доставлені лише в лютому через затримки у морському транспорті. Також багато країн з низьким рівнем доходу, які залежать від митних зборів з імпорту (та експортних податків), можуть повідомляти про менші фіскальні надходження в січні, ніж очікувалося.
Нагадаємо
Вантажне судно Rubymar під прапором Белізу, що перевозило 21 тонну добрив, затонуло в Червоному морі після нападу єменських хуситів, що може спричинити екологічну катастрофу.