amku-peretvorivsya-u-politichno-zalezhniy-organ-a-ne-organ-borotbi-z-ekonomichnoyu-konkurentsiyeyu-chi-monopolizmom-nardep-yurchishin

АМКУ перетворився у політично залежний орган, а не орган боротьби з економічною конкуренцією чи монополізмом - нардеп Юрчишин

 • 20869 переглядiв

Цитата

“Є два ключових аспекти: перший — кадровий склад АМКУ — політично залежні фігури і другий — судова практика: суди досить часто затягують навіть ті справи, які АМКУ до судів доводить... Зараз антимонопольний комітет використовується як політичний орган, а не як орган для боротьби з економічною конкуренцією чи монополізмом” — заявив нардеп.

Деталі

Минулого року Антимонопольний комітет України не завершив 15 досліджень ринків, які були перенесені ще з 2019 року, та не передбачив їх завершення у 2021 році, що може призвести до втрати їх актуальності.

На думку Юрчишина, будь-яке затягування справ ще раз підкреслює політичну залежність Антимонопольного комітету.

“Це просто дубинка, яка висить над певним ринком, над певним суб’єктом господарської діяльності, яку можна або опустити або ні. І відтак або домовлятися або ні. Це ще раз свідчить про те що АМКУ використовується як політичний орган, а не як орган для боротьби з економічною конкуренцією чи монополізмом” — вважає він.

Одне з досліджень, яке досі проводить Антимонопольний комітет є дослідження ринкового становища “Scania Україна” на ринку вантажних автомобілів. Строки завершення дослідження, відповідно — невідомі.

“Це дискреція АМКУ. Вони можуть почати розслідування і коли ти всюди йдеш і намагаєшся звинуватити що АМКУ бездіє, вони скажуть: ну, чому бездіємо, ми розслідуємо становище „Scania Україна“. Але оскільки немає чітко встановлених термінів за який час АМКУ має дати хоча б якусь відповідь — це може тривати роками. Це повна відповідальність і дискреція АМКУ” — вважає перший заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань антикорупційної політики Ярослав Юрчишин.

Контекст

Раніше вітчизняний дилер “Журавлина” звернувся до Антимонопольного комітету щодо порушення дистриб’ютором “Scania Україна” правил економічної конкуренції. Однак у відповідь Антимонопольний комітет прислав звичайного листа у якому йшла мова про те, що АМКУ не бачить ознак порушення законодавства. Хоча справа між “Журавлиною” і “Scania Україна” двічі розглядалась Верховним Судом. Феміда неодноразово встановлювала цілий ряд порушень з боку АМКУ. Станом на даний час АМКУ так і не ухвалив жодного процесуального рішення щодо розгляду заяв.

За словами власника українського підприємства “Журавлина” Олега Політила, внаслідок агресивної та експансійної політики Scania Україна, незалежні дилери в Одесі та Львові припинили діяльність, а київський (“Проскан”) і сарненський (“Журавлина”) дилери, хоч фактично й припинили діяльність, але продовжують відстоювати свої права в судових спорах із представництвом шведського гіганта. Наразі суд відкрив касаційне провадження у справі щодо стягнення зі Scania Україна більш ніж 123 мільйони гривень.

Варто додати

Народний депутат, голова підкомітету Верховної Ради з питань розвитку конкуренції та рівних умов для бізнесу Людмила Буймістер вважає, що Антимонопольний комітет України відкриває справи за усіма зверненнями, однак, не доводить їх до кінця.

Українські Національні Новини

Економіка

    Популярні

    Новини по темі

    Бюджет-2022: з'явився перший проект

     • 25690 переглядiв