Аналітики знайшли закономірність появи кремлівських дезінформаційних вкидів у справі MH17
Київ • УНН
КИЇВ. 12 жовтня. УНН. Аналітики проекту "ЄС проти дезінформації" (EU vs Disinformation) відстежили кремлівську дезінформацію у справі про катастрофу малазійського Boeing рейсу MH17 над Донбасом з початку судового розгляду у Нідерландах 9 березня, і знайшли у ній певну закономірність, передає УНН.
Так, голландська газета NRC нещодавно повідомила, що за день до початку процесу у справі MH17 в Амстердамі була організована конференція "MH17, пошуки справедливості".
Повідомляється, що серед спікерів був Олександр Малькевич, який вважається "персоною нон грата" у США. Він потрапив під санкції Міністерства фінансів країни, яке припускає, що Малькевич бере участь у поширенні передвиборчої агітації з використанням англомовного веб-сайту під назвою "USA Really", створеного на фабриці тролів Євгенія Пригожина.
Наразі Малькевич є президентом Фонду захисту національних цінностей РФ і очолює комісію Громадської палати Російської Федерації по ЗМІ.
Конференція була організована "de andere krant". Раніше Малькевич також написав у цьому виданні статтю, у якій стверджував, що розслідування MH17 спричинене "антиросійським божевіллям".
Аналітики порівнюють виступ Малькевича з тим, що заявляли у ЗМІ з початку процесу у справі про катастрофу, у такий спосіб:
"З наближенням дати кримінального процесу у справі MH17 9 березня 2020 року, метод "превентивних наративів" став дуже помітним. За кілька тижнів до суду кілька прокремлівських ЗМІ опублікували "сенсаційні новини", які вказують на "нові документи, що випливли", які нібито доводять відсутність ракетних комплексів БУК у районі катастрофи. Прессекретар Кремля використовував це як можливість заявити, що "Росія була права" і звинуватити міжнародних слідчих в упередженості проти Росії".
Відзначається, що ці "відкриття" були майже відразу ж спростовані незалежними російськими ЗМІ, такими як Insider і Meduza.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Суд у справі MH17: захист вперше озвучив позицію Пулатова про катастрофу
"Якщо ми подивимося на величезну кількість дезинформаційних повідомлень, зареєстрованих у нашій базі даних, ми побачимо сплеск таких випадків, що відносяться до початку процесу. У нашій базі даних 24 випадки ближче до 9 березня. Згодом у квітні і травні їх трохи поменшало, до шести-семи випадків на місяць відповідно. Однак у червні і липні вони знову досягли піку - 17 і 18 випадків відповідно. Потім вони знову зменшилися у серпні і вересні (по одному випадку на місяць)", - відзначають аналітики.
Вони помітили, що у червні та липні, незважаючи на активність, публічно у судовому процесі нічого не відбувалося. Однак, нагадують аналітики, поза межами кримінального процесу, 10 липня 2020 року, уряд Нідерландів заявив, що вирішив подати на Росію до Європейського суду з прав людини за "її роль у збитті" рейсу MH17. І у деяких випадках наратив прямо відреагував на це рішення.
Також, за словами аналітиків, у більшості випадків за останній місяць повторювалися одні й ті ж твердження про відсутність доказів причетності Росії до катастрофи літака. Наприклад, звучали заяви, що Об'єднана слідча група (JIT) не надала ніяких чітких доказів, лише загальні заяви, або що не існує доказів того, що літак був збитий російською ракетою БУК і так далі.
"Ці розповіді ігнорують кримінальне розслідування Об'єднаної слідчої групи (JIT) під керівництвом Нідерландів, яке триває з 2014 року. 28 вересня 2016 року JIT оголосила, що рейс MH17 був збитий ракетою серії 9M38, запущеною ракетним комплексом БУК. Ця заява була заснована на розслідуванні з конкретними висновками і доказами", - наголосили аналітики.
Як повідомляв УНН, 17 липня 2014 року на сході України був збитий літак Boeing 777 компанії Malaysia Airlines рейсу MH17. У 2018 році, 24 травня, Спільна слідча група з розслідування катастрофи рейса MH17 визначила, що літак був збитий самохідною установкою “Бук”, що належить 53-й бригаді із міста Курська у Російській Федерації. У червні 2019-го слідчі назвали імена чотирьох підозрюваних у причетності до катастрофи MH17.
Процес у справі MH17 в окружному суді Гааги розпочався 9 березня. Судовий процес стосується перших чотирьох обвинувачених у збитті літака рейсу MH17.