МОН розпочало пілотний проект із тестування е-щоденників та е-підручників
Київ • УНН
КИЇВ. 5 жовтня. УНН. Міністерство освіти і науки України розпочало проект з пілотування безкоштовного програмного забезпечення для створення та ведення шкільних електронних журналів та щоденників. Про це повідомляє УНН із посиланням на пресслужбу МОН.
“Міністерство освіти і науки України розпочало проект з пілотування безкоштовного програмного забезпечення для створення та ведення шкільних електронних журналів та щоденників. У випробуванні нових е-додатків візьмуть участь щонайменше по два-три заклади освіти з кожної області”, — сказано у повідомленні.
Зазначається, що тестування триватиме з 5 до 16 жовтня. Всі отримані від вчителів та адміністрацій шкіл зауваження будуть оперативно опрацьовані та враховані при налаштуванні системи.
Після завершення цього етапу (орієнтовно вже у листопаді цього року) державні е-журнали та е-щоденники стануть доступними всім українським школам на безоплатній основі.
“Сьогодні на ринку освітніх послуг е-журнали та е-щоденники — це не новинка. Є достатньо комерційних пропозицій щодо комплексних цифрових рішень для шкіл, які містять ці сервіси. Але не всі школи можуть собі дозволити їх фінансово. Тому ми пропонуємо базову безкоштовну версію електронних журналів та щоденників, а школи вже зможуть обирати”, — зазначив заступник Міністра освіти і науки Артур Селецький.
Нове програмне забезпечення розроблене на базі державної модульної системи АІКОМ (раніше ДІСО), яка відома багатьом освітянам як інструмент зі збору освітньої статистики. Система має доволі зручний та зрозумілий для освітян інтерфейс.
Ті школи, які перейдуть на ведення електронних журналів, зможуть найближчим часом відмовитись від їх дублювання в паперовому вигляді. Для цього МОН готує відповідні зміни до низки нормативно-правових документів.
“Це дозволить прибрати зайве навантаження на вчителів. А в майбутньому, завдяки широкому застосуванню електронних журналів, коли учень змінюватиме школу, вся інформація про його успішність, здобутки тощо буде прямувати за ним до нового навчального закладу. А для нас буде відкрита ще й можливість переспрямовувати за таким учнем державні кошти на його навчання”, — зауважив Артур Селецький.
Так, 2 жовтня відбулось перше навчання для шкіл, які зголосилися стати учасниками пілотного проєкту про користування та можливості е-журналу. Крім того, для користувачів (вчителів, батьків, учнів) надалі будуть підготовлені детальні роз’яснення та відеоінструкції щодо користування новими інструментами.
Переваги широкого застосування електронних застосунків зможуть відчути й батьки, які в режимі онлайн у е-щоденниках бачитимуть інформацію про присутність дитини на навчанні, рівень її успішності, коментарі вчителів тощо.
У разі переведення учнів на дистанційне навчання е-щоденники теж стануть у пригоді. Через них учні зможуть отримувати завдання та слідкувати за змінами, що відбуваються у школі.
Нагадаємо, наразі в Україні тривають тестові випробування е-журналу та е-щоденника для школярів у межах 3-го етапу модернізації програмно-апаратного комплексу “Автоматизований комплекс освітнього менеджменту”. На цей етап закладено 560 тисяч гривень.