У Мінрегіоні розповіли, як отримати дозвіл на будівництво приватного будинку

У Мінрегіоні розповіли, як отримати дозвіл на будівництво приватного будинку

Київ  •  УНН

22 липня 2019, 12:15 • 17046 перегляди

КИЇВ. 22 липня. УНН. Для отримання дозволу на будівництво приватного будинку українське законодавство передбачає спрощену процедуру оформлення необхідних документів та декларативний принцип отримання права на забудову. Про це повідомив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе, передає УНН із посиланням на прес-службу Мінрегіону.

"Зараз законодавство передбачає спрощену процедуру оформлення необхідних документів для цього та декларативний принцип отримання права на забудову. Тобто, про початок будівництва необхідно просто повідомити відповідний місцевий структурний підрозділ з питань містобудування та архітектури. Але спочатку слід отримати будівельний паспорт на ваш майбутній будинок", – сказав Парцхаладзе.

Він роз’яснив, що у будівельному паспорті відображаються містобудівні та архітектурні вимоги до розміщення і будівництва:

1 — індивідуальних (садибних) житлових будинків до 500 кв. м в межах населених пунктів;
2 — садового, дачного будинку не вище 2-х поверхів (без урахування мансардного поверху) до 500 кв. м поза межами населених пунктів (на територіях дачних і садових товариств);
3 — господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки.

Вказано, що оформлення будівельного паспорта не потребує отримання містобудівних умов та обмежень, а розроблення проекту будівництва також є не обов’язковим і здійснюється за бажанням.

Тож, для того, щоб отримати будівельний паспорт, необхідно звернутися до місцевого структурного підрозділу з питань містобудування та архітектури (це може бути як і територіальний підрозділ ДАБІ, так і виконавчий орган в структурі місцевої ради) або до Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) та подати відповідний пакет документів:

• заяву на видачу будівельного паспорта;
• копію документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою (завірену нотаріусом, або організацією, що його видала);
• ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об’єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об’єкту із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі, автономного, що плануються до застосування тощо). Ескіз можна зробити самостійно або це може зробити архітектор;
• проект будівництва (якщо є);
• завірений нотаріально документ, що підтверджує згоду співвласників земельної ділянки (якщо вони є) на забудову.

"Місцевий структурний підрозділ з питань містобудування та архітектури перевірить, чи відповідають ваші наміри забудови в межах і за межами населених пунктів — генплану, плану зонування, детальному плану території або планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, а також державним будівельним нормам (ДБН), стандартам і правилам. Якщо все відповідає вищезазначеним вимогам, то протягом 10 робочих днів з дня надходження пакета документів вам видадуть будівельний паспорт. Це безоплатно", – повідомив Парцхаладзе.

Після цього, з його слів, повідомлення про початок будівельних робіт направляється або особисто, або за допомогою уповноваженої особи, або рекомендованим листом з описом вкладення до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю (ДАБІ) за місце розміщенням майбутнього будинку не пізніше ніж за 1 календарний день до початку виконання будівельних робіт.

Нагадаємо, в Україні взялися за енергозбереження при освітленні будинків.