Укрзалізниця втратила 17 млрд грн за два роки на “вантажних” тарифах - НАБУ
Київ • УНН
КИЇВ. 13 липня. УНН. Впродовж 2019 та 2020 років керівництво “Укрзалізниці” встановлювало необґрунтовані тарифи на вантажні перевезення, чим завдало збитків національній компанії у 17 млрд грн. Про це УНН повідомили в НАБУ.
Цитата:
“За матеріалами, зібраними Національним бюро, Державною аудиторською службою України підтверджено економічну необґрунтованість діючих тарифів на вантажні перевезення залізницею та встановлено розмір втраченої вигоди у розмірі 17 млрд грн за період, що перевірявся (2019-2020 рр.)”, — заявили в НАБУ.
Детальніше
Антикорупціонери також повідомили, що в провадженні детективів спецвідділу бюро з розслідування корупції в “Укрзалізниці” перебуває нині 55 кримінальних проваджень. Проте лише 35 з них безпосередньо стосуються “Укрзалізниці”. Решта — невідомо.
“Станом на сьогодні в роботі підрозділу детективів Національного бюро, який розслідує корупцію на АТ “Укрзалізниця”, перебуває 55 кримінальних проваджень, з яких 35 стосуються можливих корупційних злочинів проти інтересів АТ “Укрзалізниця”, — додали в НАБУ.
У контексті
Минулого року “Укрзалізниця” зазнала рекордних збитків — понад 11 млрд грн, 8 млрд грн з яких — через необгрунтовані тарифи на вантажоперевезення. Ініціатором зниження тарифів на вантажоперевезення минулого року був комерційний директор Іраклі Езугбая (колишній керівник грузинської залізниці, звинувачений у розкраданнях). При цьому народні депутати сигналізували, що таке рішення Езугбая міг ухвалити в умовах реального конфлікту інтересів, на догоду своєму бізнесу, включаючи “Дженерал контейнер сервісес” (Рисоіл), який займається вантажоперевезеннями на “Укрзалізниці” — але всі антикорупційні органи це проігнорували.
Штучне зниження тарифів на вантажоперевезення підтвердила і голова Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради з питань критичного стану “Укрзалізниці” Юлія Гришина. Вона заявила, що потужні бізнесмени мають неабиякий вплив на формування тарифної політики “Укрзалізниці”, кадрові рішення в державній компанії та роблять все можливе, аби державний перевізник не підвищував тарифи на важливі для цих груп вантажі.
Також члени ТСК вказали, що корупція в “Укрзалізниці” нині - катастрофічних масштабів, і з нею ніхто не бореться. Своїм рішенням ТСК закликала НАБУ організувати роботу свого спецвідділу щодо “Укрзалізниці” і виправдати його існування.
Додамо, що головний “залізничний” детектив НАБУ Денис Гюльмагомедов замість пошуку корупції в “Укрзалізниці” — частий гість публічних заходів фонду “Відродження” Джорджа Сороса. Також цей детектив відзначився провалом у розслідуванні справи “Роттердам+”, яку САП вчетверте закрило через брак доказів вини.