Аеропорт у Дніпрі з'явиться, як тільки проясниться питання з держфінансуванням - експерти
Київ • УНН
КИЇВ. 16 травня. УНН. Старт реалізації масштабного проекту будівництва сучасного аеропорту в Дніпрі може дати тільки рішення принципового питання фінансування злітної смуги та аеродрому в цілому. Таку думку висловили провідні українські експерти, коментуючи перспективи реконструкції дніпровського аеропорту в світлі візиту в регіон міністра інфраструктури Володимира Омеляна, передає УНН.
Інтернет-видання Hubs поцікавилося думкою провідних економічних експертів, чи є шанс у багатостраждального міста обзавестися сучасним аеропортом, або жителям Дніпропетровщини доведеться і далі заздрити Києву, Харкову, Львову, де гідні "повітряні ворота" побудували до Євро-2012.
Журналісти відзначають, що від міністра інфраструктури Володимира Омеляна, який днями відвідав Дніпро, очікували конкретики щодо виконання усного доручення Президента включити проект будівництва аеропорту в Державну цільову програму розвитку аеропортів на період до 2023 року в якості пріоритетного напрямку. А саме - термінів початку робіт і фінансових показників. Однак візит міністра залишив експертам більше питань ніж відповідей.
"Зрозуміло головне: грошей на будівництво поки держава не виділила. І як збирається виділяти, неясно. З одного боку, міністр заявив, що держава повинна почати будівництво спільно з регіональним бізнесом (Кабмін будує ЗПС, бізнес - термінал та прилеглу інфраструктуру). З іншого, - за словами Омеляна: "В державному фінансуванні цього проекту необхідності немає. Витрати повинні взяти на себе комерційні структури регіону". Більш того, все ще відкрите навіть питання, де взагалі буде аеропорт: чи то перебудують нинішній, чи то почнуть з нуля в чистому полі", - пише Hubs.
Разом з тим, журналісти нагадують, що бізнес вже висловив свою позицію. Харківський бізнесмен Олександр Ярославський готовий повторити успіх харківського аеропорту і побудувати такий самий у Дніпрі.
"Дніпро є стратегічним регіоном і відсутність в ньому сучасного аеропорту завдає колосальної шкоди в першу чергу економіці. Дуже шкода, що міністр інфраструктури коливається в своїй позиції щодо державного фінансування будівництва аеропорту та злітно-посадкової смуги. Я ще не зустрічав в своїй практиці прикладу, коли бізнес фінансував би будівництво ЗПС. По-перше, це дуже дороге задоволення. По-друге, злітно-посадкові смуги перебувають в державній власності і їх приватизація заборонена", - резюмував експерт в галузі транспорту Олександр Каленков.
На думку економічного експерта Віталія Шапрана, рішення комітетів парламенту про резервування коштів держбюджету на розвиток аеродромної інфраструктури на сьогоднішній день являє собою просто декларацію про наміри.
"Всы питання впираються в пошук фінансування", - вважає Шапран, маючи на увазі виділення державою бюджетних коштів на будівництво аеродромного комплексу.