Так, ВСУ становив, що “до повноважень органів місцевого самоврядування належить виключно встановлення режиму роботи суб’єктів господарювання.
Основні вимоги до роздрібної торгівлі горілкою і лікеро-горілчаними виробами, вином виноградним та плодово-ягідним, коньяком, шампанським, вином ігристим встановлені правилами, які спрямовані на забезпечення прав споживачів щодо належної якості товару і рівня торговельного обслуговування (абз.1 п.1 правил)”, при цьому “режим роботи спеціалізованих магазинів, спеціалізованих відділів, секцій установлюється суб’єктом господарської діяльності за погодженням з органами місцевого самоврядування”.
ЧИТАТИ ТАКОЖ: Апеляційний суд скасував заборону продажу алкоголю у столичних МАФах
Саме тому, “реалізація повноважень органу місцевого самоврядування щодо заборони продажу алкогольних напоїв могла реалізовуватися тільки шляхом погодження з власниками режиму роботи відповідних торговельних закладів чи відділів”.
Таким чином, Верховний суд України встановив, що рішення органу місцевої влади щодо заборони продажу алкогольних напої у нічний час — виходить за рамка повноважень міськради.
“З огляду на викладене колегія суддів Судової палати в адміністративних справах ВС дійшла висновку про протиправність оскаржуваних положень рішення, оскільки встановлення органом місцевого самоврядування постійної заборони (обмеження) щодо торгівлі алкогольними напоями виходить за межі наданих йому повноважень, установлених законом № 280/97-ВР”, — сказано у рішенні.
Нагадаємо, незаконність рішення Київської міської ради раніше констатували і в Антимонопольному комітеті України.
Більше того, заборона реалізації алкоголю вночі стимулює торгівлю сурогатами, вважають експерти.