Експерт: злочинна бездіяльність АМКУ в справі зі Scania в Україні свідчить про затягування часу
Київ • УНН
КИЇВ. 1 липня. УНН. Антимонопольний комітет у судовому порядку був зобов’язаний повторно розглянути заяву колишнього дилера "Журавлини" про можливі ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку Scania Україна. Натомість – АМКУ розпочав безстрокове дослідження становища Scania Україна на ринку вантажних автомобілів. Ексдержавна уповноважена АМКУ Агія Загребельська вбачає у цьому злочинну бездіяльність з боку єдиного антимонопольного державного органу, повідомляє УНН.
Цитата:
"Тут є всі ознаки бездіяльності Антимонопольного комітету, тому що коли в АМКУ є заява, в якій зазначені ознаки порушення, коли є рішення Верховного суду, в якому зазначено, що АМКУ має уважно цю заяву розглянути, а в цей момент компанії починають покидати ринок і скаржаться в АМКУ, що їх "вбивають" й витісняють з ринку, Комітет замість цього знаходить процесуальні фокуси, замість того, щоб цю заяву не розглядати. Про що це свідчить? Про злочинну бездіяльність АМКУ. Тому що відомство мало більш ніж достатньо часу (скільки років пройшло!) для того, щоб нормально розібратися з цією ситуацією", - впевнена Загребельська.
Деталі
За словами експертки, наразі лише АМКУ має повноваження з захисту українських партнерів від агресивної поведінки монополіста.
"Натомість ми бачимо, що жодного вердикту з боку АМКУ немає. Але, на жаль, чи є порушення в діях Scania, чи зловживає вона монопольним становищем в Україні – з приводу цього може дати оцінку тільки одна структура – Антимонопольний комітет. Тобто у них така собі монополія на антимонополію. Тож АМКУ, маючи цю можливість, може використовувати її, зокрема, з метою отримання корупційних доходів чи отримання політичних дивідендів", - пояснила Загребельська.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Несправний карданний вал: як токсичне ставлення Scania до українських партнерів гальмує шведські вантажівки
Таким чином колишній український партнер "Журавлина" є заручником бездіяльності АМКУ, адже лише після отримання висновку є можливість оскаржувати його в судовому порядку.
"Але АМКУ жодного висновку не надає і тягне час, що свідчить про те, як на мене, що у посадовців у Комітеті є певна зацікавленість в тому, щоб цю справу не доводити до логічного завершення", - підсумувала Агія Загребельська.
Варто додати
Власник українського підприємства “Журавлина” Олег Політило розповів, що внаслідок агресивної експансивної політики Scania Україна, незалежні дилери в Одесі та Львові припинили діяльність, а київський (“Проскан”) і сарненський (“Журавлина”) дилери, хоч фактично й припинили діяльність, але продовжують відстоювати свої права в судових спорах із представництвом шведського гіганта.
“Ми власними зусиллями та ресурсами сформували в Україні в інтересах Scania відповідну інфраструктуру, культуру сервісного обслуговування за європейськими стандартами, чим створили системний попит на продукцію шведського виробника вантажівок, маючи стабільний ріст продаж. Аж тут Scania змінила свою політику діяльності в Україні й вирішила позбутися вітчизняних незалежних дилерів в односторонньому порядку, незаконно розриваючи договірні зобов’язання”, — пояснив Олег Політило.
За словами власника “Журавлини”, Scania Україна, маючи першочергове виключне право на реалізацію продукції виробництва шведської компанії Scania, швидко перейшла від декларованих європейських цінностей і стандартів та добросовісного співробітництва до “відвертого рейдерського захоплення” сформованих незалежними дилерами ринків на користь власних підрозділів.
Доповнення
Раніше Європейська комісія оштрафувала Scania на 880 мільйонів євро за участь у змові з конкурентами. Під час розслідування було доведено, що Scania багато років була учасницею картельної змови з іншими виробниками вантажівок і перекладала вартість розробки нових технологій для захисту екології на покупців.