Цитата:
"Наша мета на 2021 рік — це 4,5 тисячі кілометрів державних доріг та 2 тисячі кілометрів місцевих доріг. Окрім цього, ми маємо кілька дуже амбітних, пріоритетних проектів. Один з них це Київська обхідна дорога. Чи не від початку незалежності України про неї багато хто говорив, обіцяв, але ніхто так і не побачив цю дорогу. Ми плануємо розпочати реалізацію Київської обхідної дороги вже цьогоріч. Її загальна протяжність 150 км“, - розповів Зеленський.
За його словами, інший амбітний проект присвячений 30-річчю незалежності України.
“Це траса М-30. Це буде найдовша дорога України - 1400 км, яка з’єднає схід та захід нашої Батьківщини”, — сказав Зеленський.
Доповнення
12 серпня минулого року Укравтодор показав черговий план об’їзної дороги для Києва — Київської обхідної дороги (КОД).
Про цю дорогу говорять вже давно. Минулого року у серпні в Укравтодорі заявили, що вперше за весь час обговорення проектів обходу Києва зробили практичний крок – оголосили тендер на розробку проекту першої ділянки КОД. Йдеться про ділянку між автодорогами М-06 Київ – Чоп та М-05 Київ – Одеса, від Бузової до Глевахи. Ця ділянка протяжністю 35,2 км повинна мати 2 штучні споруди через Бобрицю та Ірпінь, добовий трафік, як очікується, становитиме 60-65 тис. автомобілів. Вже до кінця 2020 року очікувався проект цієї ділянки, і в 2021-му - початок будівництва першої черги КОД.
Нагадаємо, Кабінет міністрів ухвалив рішення, згідно з яким на будівництво, реконструкцію та ремонти доріг у 2021 році планується виділити 23,3 млрд грн. При цьому лідером за обсягом отриманих на це коштів стала одна область - Дніпропетровська, якій передбачається майже десята частина від загальної суми.
Ситуація з дорогами в Україні
Президент України Володимир Зеленський зі своєю програмою "Велике будівництво" приписує собі великі обсяги ремонту доріг. В одному з інтерв'ю наприкінці минулого року він зазначав, що "вже зробили, й це підтверджено, чотири тисячі кілометрів доріг у цьому (2020 - ред.) році, що перевищує загальну кількість кілометрів доріг, зроблених за попередні 10 років. За рік зробили в 10 разів більше, ніж за десять років у сумі". Однак, такі ж заяви лунали і за попередньої влади, і цифри за рік називалася майже такі ж.
Водночас багато критики лунало щодо виділення коштів на будівництво доріг з “ковідного фонду”. Для порівняння, на кінець 2020 року з нього на будівництво, реконструкцію та ремонт автодоріг державного значення було спрямовано 24,9 млрд грн, тоді як на охорону здоров’я — 14,7 млрд грн.
Зокрема, колишній радник голови Офісу Президента Андрія Єрмака Ігор Уманський заявляв, що кошти з коронавірусного фонду, які виділили на будівництво доріг, присвоїв так званий “картель”.
Зауважимо, всього в Україні на сьогодні 419,4 тис. км доріг. Всі вони у зоні відповідальності різних інституцій. Державних доріг в Україні 46,6 тис. км. Вони належать Укравтодору. За них відповідають його структурні підрозділи в областях.