TikTok, колись відомий своїми танцювальними челенджами та вірусними трендами, тепер стає важливою платформою для політичної агітації. Близько 47% молоді віком від 18 до 24 років у Фінляндії використовують TikTok, і приблизно третина кандидатів у Європарламент активно використовували цей додаток у своїх кампаніях. Таких висновків дійшли фінські аналітики алгоритмів CheckFirst і служба перевірки фактів Faktabaari в рамках спільного проєкту CrossOver, передає УНН.
Деталі
Дослідження фінських аналітиків показало, що упродовж виборчої кампанії у видачі пошуку в TikTok множилися токсичні висловлювання на адресу жінок-політиків, мігрантів та представників етнічних меншин.
Як йдеться на сайті моніторингового проєкту CrossOver Finland, відсутність модерації в TikTok призвела до того, що у видачі за запитом про жінок-політиків з'явилися об'єктивістські та сексистські формулювання, а також неприємна інформація як про жінок, так і про чоловіків-політиків.
"Рекомендації щодо пошуку містять багато різких висловлювань щодо жінок-політиків та етнічних меншин. Наприклад, пошук жінок-політиків, таких як колишній прем’єр-міністр Санна Марін, показав неприйнятний, сексуалізований вміст, тоді як пошук лідерів партій, таких як Green Pekka Haavisto, призвів до пропозицій, пов’язаних з викраденням дітей", — пояснює провідний автор і дослідник Алексі Кнуутіла.
На пошукові пропозиції частково впливають запити інших користувачів, це означає, що вони можуть ненавмисно транслювати стереотипи та хибні твердження.
За даними звіту, деякі з цих пропозицій не були випадковими, а були пов'язані з пошуковими запитами та відеороликами, знятими про цих людей, і багато з них були негативними або по-своєму проблемними.
Найчастіше пошукові пропозиції мали обвинувальний зміст або містили критику. Так, на запит про Маурі Пелтокангаса, депутата від ультраправої партії "Істинні фіни", виходило слово "зрадник". А про представника лівоцентристської "Зеленої ліги" Пеккі Хаавісто – "викрадення дітей".
Доповнення
Зазначається, що все це потенційно створює упереджене ставлення до них з боку громадськості, що особливо загрожує напередодні виборів.
Загалом, результати пошуку TikTok містили образливі висловлювання на адресу жінок та груп, що дискримінуються, включаючи євреїв та ЛГБТ-спільноту, йдеться у звіті.
У видачі з пошуку про жінок були такі результати, як "на кухню" та "закрий свій рот". Серед інших фраз, що пропонуються для автозаповнення, були "цигани крадуть" і "біженці, пішли геть".
Ці пропозиції посилюють вербальне насильство, йдеться у доповіді. Також зазначається, що TikTok не докладає зусиль для боротьби з ксенофобією на своїй платформі.
Також видавалися спірні пропозиції, пов'язані із COVID-19. Як приклад, можна навести фрази "Вакцини шкодять" та "Страх щеплень". І хоча вони зазвичай ведуть до відеороликів, в яких експерти розвінчують міфи, пов'язані з вакцинами, контент про передбачувану небезпеку вакцин, все ж таки прослизав у видачі.
У звіті йдеться, що наявність таких відеороликів говорить про те, що заходи TikTok щодо боротьби з дезінформацією потребують подальшого аудиту і що платформі варто модерувати свої пошукові пропозиції.
Гійом Кустер, генеральний директор CheckFirst, зазначив, що пошуковими рекомендаціями TikTok дуже легко маніпулювати.
"Рекомендації частково базуються на хештегах, і навіть рідко використовувані хештеги стають пошуковими пропозиціями. Це означає, що на результати пошуку можна легко вплинути, автоматизувавши відео з певними хештегами", – пояснив Кустер.
У звіті також виявлено, що зусилля TikTok щодо забезпечення безпеки виборів шляхом позначення офіційних відео, пов’язаних з виборами, були реалізовані лише частково: лише дві третини найпопулярнішого виборчого контенту отримали такі мітки.
"TikTok має очистити свої рекомендації, видаливши токсичну мову про жінок і меншини. Google зробив кращу роботу з модерування пошукових пропозицій, і TikTok має наслідувати цей приклад", — каже Мікко Сало.
TikTok не пройшов тест на здатність виявляти дезінформацію щодо виборів у ЄС05.06.24, 01:30