optimizatsiya-asortimentu-ta-pereoriyentatsiya-na-yevropeyskikh-virobnikiv-scho-vidbuvayetsya-na-rinku-elektrotovariv-ta-pobutovoyi-tekhniki

Оптимізація асортименту та переорієнтація на європейських виробників: що відбувається на ринку електротоварів та побутової техніки

 • 1201636 переглядiв

КИЇВ. 10 серпня. УНН. Зміна каналів постачання, ускладнення логістики, коливання валютного курсу та низка інших факторів суттєво вплинули на ринок техніки та електроніки. УНН поспілкувався з представниками найбільших ритейлерів у цій сфері та дізнався, якою ситуація є на сьогодні і якою вона буде у найближчій перспективі.

«Звичайно, з початком війни були порушені логістичні ланцюги постачання, що призвело до дефіциту техніки. Багато гравців ринку та імпортерів техніки зазнали втрат в зоні бойових дій», - розповідає комерційний директор Eldorado Тетяна Згурська.

Абсолютна більшість товарів, що представлена на полицях українських магазинів побутової та електронної техніки, або імпортується, або збирається з імпортних комплектуючих, пояснюють продавці.

«Оскільки з початком війни усі ритейлери стикнулися з блокуванням чорноморських портів, звідки лежали основні шляхи постачання левової частки товарів, на перших порах ми дійсно мали значні перебої з поповненням полиць, що викликало певну занепокоєність як у продавців, так і покупців», - каже СЕО мережі Фокстрот Олексій Зозуля та додає, що мережа окрім цього у перший же тиждень після повномасштабного вторгнення втратила свій найбільший склад та змушена була оперувати залишками товарів у магазинах, переміщуючи товари до торгових точок у безпечніших регіонах.

Але попри ускладнення ланцюгів постачання імпорт в Україну не припинився. А влітку почалося повноцінне відновлення імпорту.

«Ми продовжуємо роботу з ключовими постачальниками і намагаємось підтримувати наявність не тільки популярних сезонних товарів (сьогодні це вентилятори, мобільні кондиціонери, мікрохвильові печі, електроплитки тощо), але й новинок ринку. Наприклад, MOYO одним з перших в Україні відкрив передзамовлення нових консолей від Xbox: шанувальники бренду, які переймаються через дефіцит, могли забронювати їх за місяць до старту продажів», - розповідає генеральний директор MOYO Валентин Івакін.

Наразі основні потреби покупців ритейлери готові задовольнити. Разом з тим, визнають, що модельний ряд у деяких випадках звузився.

«Починаючи з червня відновилося постачання основних брендів, таких як Samsung, Xiaomi, Apple та інших, але разом з цим з'явилися певні обмеження, як по доступності всього модельного ряду, так і по мінімальних кількостях, які необхідно замовляти. Низка брендів ще в процесі відновлення повноцінної роботи та постачання товару, тому в деяких категоріях, особливо в побутовій техніці та споживчій електроніці (холодильники, пральні машини, вбудована техніка, телевізори), повноцінне відновлення очікується не раніше серпня-вересня місяця», - пояснює комерційний директор Eldorado Тетяна Згурська.

Продавцям доводиться оптимізувати асортимент з тим, аби задовольнити попит якнайбільшої категорії покупців. І у цьому випадку деякі ритейлери скорочують преміум-сегмент.

«Ми оптимізуємо товарну матрицю, але пересічний покупець навряд чи це помітить, чи помітить дуже слабо, оскільки кількість товару на полицях залишається значною. Приміром, якщо раніше в середньостатичному магазині було представлено від 30 до 60 пральних машин, то зараз ця кількість менша на третину. Переважно, через скорочення моделей преміум-сегменту», - каже СЕО мережі Фокстрот.

Та водночас на ринку заспокоюють – товари будуть, і будуть якісні. Не варто перейматися, що через падіння купівельної спроможності українців намагатимуться завалити дешевою китайською технікою – по-перше, через зміну шляхів транспортування до моменту потрапляння в українській магазини вона буде не такою вже й дешевою, що робить орієнтацію на неї для ритейлерів просто невигідною, а по-друге, навіть за умов вигідності, як пояснили, наприклад, у мережі «Цитрус», ризикувати ім’ям, яке напрацьовувалось роками, не будуть. А ось техніки європейського виробництва побільшає. Як пояснюють представники ринку, посилюється співпраця із заводами, які розташовані в Румунії, Словенії, Словаччині, Польщі, Балтійських країнах. Адже постачання йде через західний кордон і відповідно завозити техніку з цих країн вигідніше.

Але техніка може подорожчати. Зростання курсу долара, ускладнення міжнародної логістики та подорожчання внутрішньої логістики, сезонний попит – все це формує вартість для кінцевого споживача. На початку повномасштабного вторгнення вже відбулося здорожчання – вартість зросла у різних сегментах на 10-20%. На сьогодні ж ритейлери прогнозують зростання вартості за різними позиціями від 10 до 25%. Водночас, окремі гравці на ринку планують стримувати зростання цін, наскільки це можливо.

Українські Національні Новини

Економіка

    Популярні

    Новини по темі

    Обстрілів Харкова за добу не фіксували - Синєгубов

     • 163342 переглядiв

    росіяни почали навчання на іранських безпілотниках - CNN

     • 171867 переглядiв

    Донеччина: окупанти вбили 2 мирних жителів, 6 - поранили

     • 146553 переглядiв