Звернення про відповідну перевірку до антикорупційного відомства подав заступник регламентного комітету Верховної Ради, народний депутат від "Радикальної партії О.Ляшка" Олег Купрієнко.
Він просив НАЗК проаналізувати діяльність нардепа в парламенті на предмет лобіювання особистих бізнес-інтересів.
У своєму зверненні Купрієнко нагадав, що Хомутиннік у 2015 році придбав 5% в українському агрохолдингу "Кернел", найбільшому переробнику олійних культур. Тоді ж він ініціював податкові зміни в частині механізму відшкодування ПДВ. Посилаючись на аналітичні ресурси, Купрієнко зазначив, що Хомутиннік при цьому фактично шантажував парламент, щоб змусити депутатів прийняти податкові нововведення в частині відшкодування ПДВ.
"За результатами опрацювання депутатського звернення фактів порушень народним депутатом України Хомутинніком В.Ю. вимог Закону України "Про запобігання корупції" щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів за обставин, вказаних у повідомлені, не встановлено", - зазначили у НАЗК.
Нагадаємо, Віталій Хомутиннік - народний депутат України з 2002 року, водночас, володіє 39 компаніями і має річний дохід обсягом 64 млн грн.
Крім агрохолдингу "Кернел", Хомутиннік є співвласником компанії "Укрнафтобуріння".
Народного обранця не рідко звинувачують у лобіюванні інтересів своїх приватних структур всупереч інтересам людей. Зокрема його пов'язують зі скандальними "соєвими поправками" та спробі закупити зерновози коштом Держбюджету.
З приходом нардепа у "Кернел" сума бюджетного відшкодування ПДВ компанії виросла більш ніж на 200% і тепер становить близько 8-10 млрд грн на рік.
Також нардеп має яхту та приватний літак Gulfstream G280 з бортовим номером VP-CVH. Останній, за даними експертів ринку, коштує десятки мільйонів євро.
"Якщо брати в середньому, то в залежності від ресурсу, інтенсивності експлуатації, інтер'єру та інших показників, вартість такого літака може становити від 15 до 25 млн євро. Обслуговування такого літака коштує в середньому від 300 тис. євро до 700 тис. євро на рік. Це без врахування вартості льотних годин. Прямі експлуатаційні витрати однієї льотної години варіюються в межах 2,5-3,5 тис. євро. Це - мінімально", - розповів УНН транспортний експерт В'ячеслав Коновалов.