lviv-povnistyu-pereyshov-na-ukrayinsku-movu-spilkuvannya

Львівських менеджерів зобов'язали спілкуватися з клієнтами українською

 • 11854 переглядiв

КИЇВ. 15 лютого. УНН. Сьогодні депутати Львівської міської ради затвердили ухвалу «Про регулювання мови обслуговування громадян у сфері надання послуг, торгівлі та здійснення інформування про товари та послуги у м. Львові». Про це повідомляє УНН з посиланням на прес-службу міськради.

”Львів завжди був, є і буде твердинею українських національних цінностей, тому для нас важлива якість сервісу. Паралельно напрацьовувався проект ухвали щодо якості надання послуг, зокрема, і англійською мовою. Ми в рекомендаційному стилі даємо поради закладам харчування та обслуговування, щоб у закладах були примірники державною мовою та англійською мовою. Визначено напрямок, як має здійснюватись контроль і стимулювання”, – зазначив Андрій Москаленко, заступник міського голови з питань розвитку.

Зокрема, ухвала передбачає, що:

– у м. Львові мовою спілкування, діловодства і ведення документації органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій комунальної форми власності, а також у всії сферах обслуговування громадян є державна мова;

– на території м. Львова вивіски, плакати, афіші, повідомлення та цінники повинні виконуватись державною мовою, а рекламні оголошення, повідомлення та інші форми аудіо- і візуальної рекламної продукції виконуються відповідно до Закону України “Про рекламу“;

– виконавець послуг зобов’язаний звертатися та спілкуватися зі споживачем послуг (клієнтом) державною мовою;

– перехід на іноземні мови можливий за бажанням клієнта (споживача) у разі, якщо виконавець послуг ними володіє;

– у всіх закладах сфери громадського харчування, торгівлі, обслуговування обов’язковою є наявність переліків товарів і послуг, у тому числі меню, прейскурантів цін, інформаційних буклетів, брошур та інших засобів надання/розміщення інформації, виконаних державною мовою;

– при обслуговуванні споживачів, персонал зобов’язаний пропонувати меню, переліки товарів та послуг, прейскуранти цін, інформаційні буклети, брошури, та інші засоби надання/розміщення інформації державною мовою і лише на вимогу споживача надати меню, переліки товарів та послуг, прейскуранти цін, інформаційні буклети, брошури та інші засоби надання/розміщення інформації будь-якою іншою мовою за наявності;

– суб'єкти господарювання, реалізуючи продукцію (виріб, товар, роботу чи послугу, які виготовляються, виконуються чи надаються для задоволення суспільних потреб) і здійснюючи обслуговування споживачів у закладах громадського харчування, громадському транспорті та розважальних закладах при відтворенні аудіовізуальних творів (пісень, музичних треків, ведення розважальних програм), зобов’язані дотримуватися вимог, встановлених Законом України “Про телебачення і радіомовлення“ для телерадіоорганізацій;

– обслуговування споживачів має відбуватись державною мовою, окрім випадку, коли споживач нею не володіє або звертається до працівників суб'єкта господарювання будь-якою іншою мовою, і відповідні працівники володіють такою мовою.
Недотримання вимог цієї ухвали є адміністративним правопорушенням за ст. 155 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Крім того, ухвалою рекомендують закладам торгівлі та громадського харчування мати:

– обслуговуючий персонал, який володіє англійською або іншою іноземною мовою для її використання з іноземними споживачами.

– примірник меню (прейскуранта цін, інформаційного буклета тощо), який виконаний англійською або іншою іноземною мовою.

Безпосереднє виконання вимог ухвали забезпечується відповідальними виконавчими органами міської ради у межах повноважень, які надані законодавством України.

Нагадаємо, Міністерство освіти і науки України погодилось з рекомендацією Венеційської комісії щодо продовження перехідного етапу для імплементації мовної статті закону "Про освіту" до 2023 року.

Українські Національні Новини

Політика

    Популярні

    Новини по темі

    Випуск новин станом на 16 годину 15 лютого

     • 5192 переглядiв