Китайські виробники смартфонів активізують зусилля, щоб зміцнити свої позиції в Європі та продавати високоприбуткові пристрої преміум-класу, при цьому один із найшвидше зростаючих брендів у світі прагне більш ніж подвоїти свою частку ринку на континенті протягом наступних трьох років, повідомляє Financial Times, пише УНН.
Деталі
Компанія Realme, що базується в Шеньчжені, яка, за даними аналітиків, збільшила продажі в Європі на 275 відсотків з 2020-го по минулий рік, заявляє, що вона націлена на частку ринку більше ніж 10 відсотків протягом наступних трьох-п'яти років, порівняно з 4 відсотками.
Наразі, будучи четвертим за величиною постачальником на континенті, виробник телефонів став першим з тих, хто найшвидше досяг позначки у 100 мільйонів глобальних поставок телефонів, у 2021 році і п'ятим з тих, хто досяг 200 мільйонів, минулого року, попри уповільнення ринку смартфонів, згідно з дослідженням Tech Insights і Counterpoint Research.
"Якщо Realme зможе досягти успіху на європейському ринку, то весь наш бренд значно підніметься, і це допоможе нашим продажам по всьому світу, - сказав Френсіс Вонг, керівник відділу маркетингу продуктів компанії. - Уся наша стратегія полягає в тому, щоб почати з нижнього рівня і рухатися вгору".
Однак він попередив, що маркетингові витрати, пов'язані з продажами європейським клієнтам, лояльним до Apple і Samsung, були більш ніж у 10 разів вищими, ніж в Індії, першому великому ринку компанії, коли вона стала незалежною організацією у 2018 році.
Європейські споживачі, як вказано, менше знають про китайські бренди і менше занепокоєні співвідношенням ціни та якості, що означає, що зростання компанії на континенті було повільніше, ніж на інших ринках, де вона подвоїла, потроїла чи збільшила учетверо продажі лише за кілька років, додав він.
"Ми звикли до такого швидкого зростання. Тому, прийшовши до Європи, ми виявили, що цей ринок не такий простий, як ми собі уявляли", - сказав Вонг.
Apple і Samsung, як і раніше, домінують у Європі, особливо в преміум-сегменті, згідно з даними Counterpoint. На їхню частку припало 94 відсотки телефонів, проданих за ціною понад 700 доларів у другому кварталі цього року. Останнім зовнішнім конкурентом, який претендував на майже 10 відсотків європейського преміум-ринку, була Huawei, яка швидко нарощувала свою частку продажу, поки її поступово не витіснили санкції США та заборони в деяких країнах на використання обладнання компанії в мережах 5G з 2020 року.
Realme починала своє життя як відгалуження Oppo, яке саме було брендом, що належить електронній групі BKK. Конгломерат, що базується в Дунгуані, також породив виробників телефонів Vivo і Oneplus. Зростання Oppo, четвертого за величиною у світі виробника за обсягом продажів, сповільнилося через судову тяганину з Nokia за патентні права в 2021 році, що змусило її на кілька років піти з континенту.
Але цього року китайські виробники смартфонів заявляють, що вони роблять нові зусилля зі збільшення продажів у Європі, вбачаючи можливість завоювати частку ринку за допомогою нових технологій, таких як складні пристрої, передові камери та надшвидкі зарядні пристрої.
"Ми бачили, як Європа продемонструвала дуже відкрите ставлення до прийняття як складаних, так і розкладних пристроїв. Це дійсно змінює правила гри", - сказав Тоні Ран, президент європейського відділення Honor із Шеньчженя, додавши, що континент є найважливішим ринком для компанії за межами Китаю.
У другому кварталі Honor обігнала Samsung і стала продавцем номер один складаних смартфонів у Західній Європі, увійшовши до п'ятірки найкращих продавців за загальною часткою європейського ринку у попередньому кварталі.
Ран сказав, що 60 відсотків європейських покупців таких телефонів в інтернет-магазині компанії перейшли з "дуополії" пристроїв Samsung або Apple. Флагманський складаний телефон Honor Magic V3 пропонується за преміальною ціною близько 2000 євро, що можна порівняти з ціною iPhone 16 Pro Max з об'ємом пам'яті 1 ТБ в 1979 євро.
Тим часом, минулого місяця Oppo заявила, що запустить свою флагманську серію Find X8 у Європі, що відзначить гучне повернення її преміального бренду.
Біллі Чжан, президент із закордонного маркетингу, продажу та послуг, сказав, що Oppo "має намір" інвестувати в європейський ринок у довгостроковій перспективі. Попри труднощі, він сподівається, що споживачі поступово звикнуть до бренду Oppo. "Перший крок завжди болючий", - сказав він.
Xiaomi, що тривалий час була найпопулярнішим виробником телефонів на континенті після Apple і Samsung, також збільшила свою частку на преміальному ринку до 4,3 відсотка в третьому кварталі 2024 року в порівнянні з 2,7 відсотка за той же період минулого року, згідно з даними IDC.
У Східній Європі раніше низькобюджетні конкуренти, такі як Transsion, китайський виробник, що домінує в Африці, також значно збільшили свої продажі середнього класу.
Аналітики попереджають, що китайські виробники в останні роки насилу підняли свою частку на європейському ринку понад 4 відсотки, при цьому заплативши величезні суми за агресивні маркетингові кампанії, що включають спонсорство великих спортивних заходів, таких як Ліга чемпіонів або Відкритий чемпіонат Франції.
Вони додали, що зростання частки ринку Realme було зумовлене продажами в росії після того, як Samsung і Apple вийшли з ринку після повномасштабного вторгнення рф в Україну.
Акції Samsung досягли найнижчого рівня за чотири роки: що сталось13.11.24, 14:06
"Що стосується Західної Європи, вони... вкладають багато грошей у підвищення впізнаваності бренду... але не бачать великої позитивної віддачі", - сказав Вілл Вонг, аналітик IDC.
Виробники смартфонів стверджують, що престиж виробництва на розвиненому ринку, як Європа, може допомогти їм на інших ринках високого класу, таких як Японія, Австралія та США, що може переконати операторів продавати китайські телефони в цих регіонах.