Верховна Рада на одному із найближчих засідань планує розглянути у другому читанні євроінтеграційний законопроєкт "Про забезпечення конституційних прав громадян на безпечне для життя і здоров'я довкілля" (6004-д). Документ визначає основні вимоги до інтегрованого довкільного дозволу, а також покликаний, як зазначено у пояснювальній записці, запровадити правові засади для контролю промислового забруднення, передає УНН.
Деталі
Як зазначено у пояснювальній записці, ціль законопроекту – встановлення правових та організаційних засад запобігання, зменшення та контролю промислового забруднення для забезпечення захисту довкілля та конституційних прав громадян на безпечне для життя і здоров'я довкілля шляхом впровадження інтегрованого довкільного дозволу, визначення видів діяльності, які вимагають отримання такого дозволу, вимог щодо обов’язкового застосування найкращих доступних технологій та методів управління, моніторингу викидів та контролю дотримання умов інтегрованого довкільного дозволу.
Проектом Закону визначаються основні вимоги до інтегрованого довкільного дозволу, перелік видів діяльності, які вимагають отримання інтегрованого довкільного дозволу, процедура видачі інтегрованого довкільного дозволу, підстави відмови у видачі інтегрованого довкільного дозволу, підстави та порядок анулювання інтегрованого довкільного дозволу, підстави та порядок внесення змін до інтегрованого довкільного дозволу, вимоги до реєстру інтегрованих довкільних дозволів, особливості моніторингу викидів та контролю суб’єктів господарювання, які отримали інтегрований довкільний дозвіл.
Таким чином, проект Закону впроваджує інтегровані підходи у питаннях дозвільної діяльності та контролю промислового забруднення на основі застосування найкращих доступних технологій та методів управління згідно з Директивою 2010/75/ЄС про промислові викиди.
У пояснювальній записці зазначено, що повна імплементація Директиви 2010/75/ЄС вимагатиме прийняття в подальшому підзаконних актів технічного характеру, спрямованих на транспозицію технічних вимог та додатків до неї, що регламентують діяльність спалювальних установок, установок для спалювання відходів, установок сумісного спалювання відходів, установок та видів діяльності, в яких застосовуються органічні розчинники, та установок, що виробляють двоокис титану, що передбачено прикінцевими положеннями проекту Закону.
Додамо
Крім того, проектом Закону передбачається, що розмір плати за отримання інтегрованого довкільного дозволу, становить 15 мінімальних заробітних плат.
Прогнозована кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюватиметься ця норма, становить близько 3500.
Частиною четвертою статті 26 проекту Закону передбачено, що порядок ведення єдиної державної електронної інформаційної системи інтегрованих довкільних дозволів затверджується Кабінетом Міністрів України. Фінансовоекономічне обґрунтування створення єдиної державної електронної інформаційної системи інтегрованих довкільних дозволів буде підготовлено при розробленні відповідного проекту акту Уряду.
Прогноз соціально-економічних, правових та інших наслідків прийняття законопроєкту
Як зазначено у пояснювальній записці, реалізація закону:
сприятиме покращенню стану навколишнього природного середовища, забезпеченню екологічної безпеки і підтримання екологічної рівноваги на території України, а отже, забезпеченню прав громадян на безпечне для життя і здоров'я довкілля;
матиме позитивний вплив на ринкове середовище, забезпечення захисту прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян і держави, розвиток регіонів, громадське здоров’я та довкілля.
Це, зокрема, зумовлено встановленням чітких процедур та прозорих відносин для суб’єктів господарювання, державних органів та громадськості у сфері видачі інтегрованого довкільного дозволу та впровадження найкращих доступних технологій та методів управління; реалізацією вимог державної політики у сфері управління, запобігання, зменшення та контролю промислового забруднення та виконанням зобов’язань в рамках Угоди про асоціацію між Україною та ЄС; покращенням рівня екологічної безпеки регіонів за рахунок впровадження комплексного підходу до запобігання, зменшення та контролю промислового забруднення та впровадження найкращих доступних технологій та методів управління; створенням передумов для покращення стану, подальшого зміцнення та збереження здоров’я населення; підвищення рівня екологічної безпеки, запобігання та зменшення рівня промислового забруднення за рахунок комплексного розгляду впливу господарської діяльності на всі компоненти навколишнього природного середовища, встановлення вимог щодо застосування найкращих доступних технологій та методів управління, моніторингу та контролю промислового забруднення.