Деталі
УНН порахував, що якщо сьогодні купейний квиток Київ-Одеса коштує близько 400 грн, то підвищення на 26% підніме ціну до 500+ грн. А це значить, що ніякої антикризової програми у керівництва “Укрзалізниці” немає. Все що пропонується — це закривати “дірки” за рахунок самих українців.
“Будуть витягати гроші з кишень українців. Саме це вони заклали в прогнозі на 2022-2024 роки. Ціни на квитки почали піднімати ще з 1 квітня 2021 року. Якби сьогоднішній менеджмент „Укрзалізниці“ в особі Івана Юрика не захотів би цього — він би не допустив. Але ні, будуть платити за все українці”, — сказав в коментарі УНН Бондарєв.
Він додав, що на засіданні ТСК Іван Юрик не зміг пояснити, чому “Укрзалізниця” — монополіст перевезень по залізниці — рік за роком зазнає мільярдних збитків.
“В минулому році 11 млрд грн збитків, за перший квартал цього року — майже 2 млрд грн. Ми запитали у пана Юрика: як так сталося, але відповіді не було. Точно так само не було відповіді, чому ставка по обслуговуванню гривневих кредитів „Укрзалізниці“ в минулому році була 20%, коли за даними НБУ вона всього 6%. За доларовими кредитами ситуація та ж. А тепер за всі ці безглузді кредити будуть платити українці, які користуються послугами залізниці”, — підкреслив нардеп.
В контексті
Про махінації з кредитами “Укрзалізниці” знає і Президент Володимир Зеленський. На своїй прес-конференції він заявив, що банкрутство компанії пов’язано з тим, що менеджмент понабирав дорогих кредитів і тим самим загнав компанію в збитки. Він також зажадав негайних посадок винних.
Але серйозних зрушень в цьому напрямі немає. НАБУ, яке покликане боротися з ТОП-корупцією в “Укрзалізниці”, фактично самоусунулося від своїх функцій. За минулий рік НАБУ і САП направили до суду всього одну справа з “Укрзалізниці” і то п’ятирічної давності. У цьому році — жодної. Незважаючи на те, що в НАБУ створений спеціальний відділ по боротьбі з корупцією на залізниці — результатів немає, оскільки детективи цього відділу займаються іншими справами, наприклад, “Роттердам +”, яку в четвертий раз закриває САП через відсутність доказової бази.
Тим часом у членів Наглядової ради “Укрзалізниці” ще 19 червня закінчилися повноваження, а самі вони були визнані ТСК некомпетентними. Але Кабмін їм продовжили повноваження, оскільки не зміг своєчасного організувати конкурс на новий склад. Обіцяють, що в найближчі три місяці члени спостережної ради будуть замінені новими людьми.