У місії ЄС розповіли про принцип трьох "Е" і оцінили українські дороги
Київ • УНН
КИЇВ. 12 листопада. УНН. Безпека дорожнього руху в Україні є серйозною темою. Багато чого для її поліпшення вже було зроблено, але також багато що ще потрібно зробити. У Європейському союзі ж безпека на дорогах побудована на трьох "Е". Про це в коментарі УНН розповів старший радник з питань загальної правоохоронної діяльності консультативної місії ЄС щодо реформи сектора громадянської безпеки України (EUAM) Клаас Ян Ван Дер Вулп у кулуарах Міжнародного конгресу з безпеки на транспорті.
"Очевидно, що (безпека дорожнього руху - ред.) - це дуже важлива тема для України. Ми чули, що кількість жертв зростає і про велику кількість жертв", - сказав він.
Так, за словами співрозмовника, EUAM - консультативна місія, вона не має виконавчих повноважень, але робить все можливе, у тому числі допомогою, тренінгами і так далі, співпрацює з регіональними органами державної влади, місцевими органами влади, працює з поліцією на місцях, щоб домогтися поліпшень в області безпеки дорожнього руху тощо.
"Отже, головне в Євросоюзі, ми думаємо, це трикутник з трьох "Е". Одне "E" - від слова інженерія (з англ. engineering) наук, "E" від навчання (з англ. education) і "E" від сфери правозастосування (з англ. enforcement). Отже, все починається з навчання водінню. Тому що ви повинні бути добре освіченими, адже машина - це смертоносна зброя, якщо ви не використовуєте її добре", - сказав Ван Дер Вулп.
Він зазначив, що він задоволений через той факт, що правоохоронці розповідають про правила безпеки на дорогах дітям в Україні. За словами старшого радника, це - добре, але необхідно робити більше.
"Друге "Е" стосувалося забезпечення дотримання закону. У вас повинні бути свої основні закони для того, щоб було право зупиняти автомобілі, виписувати їм штрафи, контролювати їх. Щоб була висока ймовірність бути спійманим, коли ти порушуєш правила. Це дуже важливо", - сказав співрозмовник.
"Так що, освіта, правозастосування і також інженерія, адже якщо у вас є пішохідний перехід, і ви не бачите його через відсутність фарби, або світлофори не працюють добре, або взагалі не працюють, або тротуари дуже погані, або люди їздять по ямах, це дуже небезпечно. Інженерія полягає не тільки в інфраструктурних питаннях, але і в тому, яка технічна оснащеність автомобіля. Якщо ви не контролюєте їх щороку, кожні два роки, і у них поганий стан, вони перевантажені, то ви отримуєте величезну кількість подій. Кілька тижнів тому я їздив до Маріуполя на машині, і бачив красиві речі, красиві нові дороги, але й жахливі старі дороги теж. І я побачив багато пригод і подумав: ця країна дійсно дуже зайнята розвитком безпеки дорожнього руху, але вони ще не готові", - додав він.
Ван Дер Вулп заявив також, що в EUAM дуже хотіли б допомогти, підтримати Україну в питанні безпеки дорожнього руху не тільки на стратегічному рівні, консультуючи, а й просто надаючи підтримку на місцях, навчаючи, говорячи з людьми про це.
"Тому що це міжнародне питання, адже вантажівки з Нідерландів також їздять по Україні, а в Нідерланди їдуть українські машини. Тому ми повинні робити це разом, і, я думаю, крім того, дуже важлива екологічна складова, тому що автомобілі забруднюють навколишнє середовище. Ми також можемо домогтися прогресу в цьому напрямку. В цілому це стосується EUAM і того, чого ми хотіли б досягти з владою, поліцією в Україні", - додав він.
Як повідомляв УНН, раніше у ЄС розповіли, як підтримували сектор безпеки України всі ці роки.