“Так, за майже 9 місяців цього року до мене надійшло понад 600 звернень з проханням про допомогу щодо захисту від протиправної діяльності фінансових компаній, а це більше ніж 60% повідомлень про порушення права на приватність”, — написала Денісова.
За її словами, найбільше громадяни скаржаться на неправомірну обробку персональних даних колекторськими компаніями, а також на залякування та психологічний тиск з боку таких компаній.
Також вона зазначила, що одним зі стратегічних напрямів діяльності Офісу Омбудсмана на 2020 рік є моніторинг дотримання вимог законодавства про захист персональних даних так званими колекторськими компаніями, у рамках якого ми здійснюємо перевірки колекторських компаній, співпрацюємо з Національною поліцією у випадках, коли зловживання мають ознаки кримінального правопорушення та працюємо разом з профільним Комітетом ВРУ над законопроєктом, який встановить чіткі вимоги до учасників фінансового ринку, зокрема до колекторських компаній.
“Запропонувала найближчим часом розробити спільні рекомендації для працівників фінансового ринку та схвалити їх рішенням Правління НБУ та підписати додаткову угоду між Уповноваженим ВРУ з прав людини та НБУ про обмін інформацією стосовно системних порушень законодавства у сфері захисту персональних даних учасниками фінансового ринку”, — написала Денісова.
Нагадаємо, Офіс Омбудсмена вирішив перевірити Нацдержслужбу на захист даних.