Деталі
Зазначається, що станом на кінець березня "Укрзалізниця" мала 41,5 млрд грн боргів перед ЄБРР, "Ощадбанком", "Укргазбанком", "Сбербанком", "Альфа-Банком" та іншими.
Збитковість в "Укрзалізниці" пояснюють падінням пасажирських та вантажних перевезень. На тлі збитковості скорочується і штат компанії - за рік звільнено майже 9 тисяч працівників.
Середня зарплата працівника залізниці у цей період становила 11 тисяч гривень, тоді як адміністративний персонал отримував в девять разів більше - понад 100 тисяч гривень на місяць, а керівники в 52 рази більше - понад 500 тисяч гривень на місяць.
Довідка
Компанія Марлін досліджує та інформує про фінансові показники стратегічних підприємств, висвітлює успішні кейси корпоративної реформи управління та приватизації, викриває корупцію та неефективність у державному секторі.
Контекст
“Укрзалізниця” завершила минулий рік з рекордним збитком – понад 11 млрд грн. За словами Президента Володимира Зеленського, збитки залізниці пов’язані зокрема з “дорогими кредитами”, який понабирав менеджмент компанії разом з Наглядовою Радою.
ТСК Верховної Ради визнала менеджемнт компанії та членів Наглядової Ради некомпетентними і наполегливо рекомендувала Кабміну негайно звільнити їх. Водночас Кабмін продовжив повноваження некомпетентним членам Наглядової Ради: Шевкі Аджунера, Андреаса Матьє, Лещенка Сергія та Журавльова Олега, бо не обрано новий склад.
Також за даними ТСК, корупція в “Укрзалізниці” вийшла за межі здорового глузду, проте НАБУ не може організувати свою роботу за цим напрямком. Спеціальний відділ детективів, який мав розслідувати корупцію на залізниці, зайнятий іншими справами, зокрема тренінгами фонду “Відродження” Джорджа Сороса та лекціями у соцмережах, де в теорії вони розповідають як ефективно боротися зі злочинністю. Минулого року НАБУ та САП направили до суду одну справу по “Укрзалізниці” п’ятирічної давнини, цього року – жодної.
Бюджет НАБУ на 2021 рік складає понад 1 млрд грн.