КИЇВ. 25 вересня. УНН. Завдяки скоординованій діяльності України та США зі знищення українського виробника авіадвигунів, російські вертольоти з двигунами російського виробництва отримали відкритий монопольний доступ на ринок цивільної та військової авіації Піднебесної — повідомляє офіційний друкований орган Міноборони РФ військово-політичний тижневик “Звєзда”.
Оскільки даний ресурс для більшості українців заблокований через дії “інформаційних санкцій” проти сайтів країни-агресора, цей текст редакція супроводжує скрін-копіями скандальної статті з сайту, інформаційна політика якого офіційно контролюється і координується Міністерством оборони Російської Федерації.
Офіційний рупор Міноборони РФ відкрито знущається над українською недалекоглядністю і роллю американців у політиці Києва, який знищив “Мотор Січ”, надавши росіянам монопольне становище на китайському ринку
Скрін-копія з російського військово-політичного ресурсу “Еженедельник „Звезда“ з офіційною вдячністю Вашингтону та Києву від Міноборони РФ
„Росії впору сказати спасибі США за своє фактично монопольне становище на китайському вертолітному ринку“, — починає редакція свій матеріал „Про користь слона в посудній лавці“, де рупор російського Міноборони хвалиться своїми досягненнями на ринку Піднебесної.
Офіційний орган МО РФ військово-політичний тижневик „Звезда“ повідомляє, що Народно-визвольна армія Китаю почала отримувати на озброєння армійської авіації російські вертольоти сімейства „Миля“ Мі-17В-7 з двигуном російського виробництва ВК-2500-03. Вертольоти виробляє Санкт-Петербурзьке АТ „ОДК-Климов“, що входить в АТ „Об’єднана двигунобудівного корпорація Держкорпорації “Ростех”. Остання, в свою чергу в кінці серпня 2020 року повідомила про відкриття нового виробництва вертолітних двигунів в Уфі.
Незважаючи на подвійне призначення технологій — вони застосовуються і в цивільній, і у військовій авіації — Росія не робить секрету з свого технологічного досягнення і планів по будівництву та експлуатації двигунів. Навпаки, ці проекти демонстративно тиражуються в російських ЗМІ як приклад високотехнологічного імпортозаміщення та технологічної відсталості України, яка знищила свій завод “Мотор Січ”, що служив до 2014 року основним постачальником авіаційних силових агрегатів в рамках спільних україно-російських виробничих проектів. Агентство Rusonline присвятило в серпні 2020 року відкриттю нового виробництва пафосний великий щедро ілюстрований матеріал з заводу в Уфі, в якому розкриває безліч деталей: “Новий промисловий майданчик орієнтований на випуск вузлів серійних і перспективних вертолітних двигунів в класі потужності до 5 тис. к.с. — ВК-2500, ТВ3-117, ВК-650В, ВК-1600В для цивільних і бойових вертольотів, у тому числі машин наймасовішою в світі серії Мі-8/17, ударних Мі-28 і Ка-52, а також багатоцільових Ка −226Т і Ка-62. ВК-2500 створений на зміну вертолітному двигуну ТВ3-117 виробництва “Мотор Січ”.
“Дана подія виходить далеко за межі рутинної військово-промислової хроніки і знаменує новий етап остаточного подолання авіаційною промисловістю Росії не тільки внутрішньої залежності від поставок авіадвигунів з України, але також і звільнення від цього тяжкого тягаря при поставці вертолітної техніки в треті країни”, — з гордістю повідомляє Міноборони РФ через свій тижневик “Звезда”, і вже передчуває освоєння інших експортних ринків, куди раніше постачалися двигуни заблокованої українською владою на вимогу Вашингтону “Мотор Січ”.
Крім цього, “Звезда” аргументовано спростовує зручний українським ура-патріотам міф про те, що в Китай з Росії поставляється “контрафакт”, вироблений насправді в Україні і проданий в КНР через треті країни.
“А тепер про найпікантнішу обставину цієї історії, яка, по суті, і забезпечила успішне просування російських вертолітних двигунів на величезний китайський ринок, — розкриває орган Міноборони РФ секрет свого успіху на ринку КНР. — Справа в тому, що основним постачальником цієї продукції в Китай мав намір стати сам запорізький моторобудівний холдинг “Мотор Січ”. На цю тему його керівництво вже кілька років вело ґрунтовні переговори з китайською стороною. Китайці, у яких авіаційне двигунобудування традиційно одне з найслабших місць місцевої військової промисловості, були вкрай зацікавлені в цьому українському ресурсі і готові заплатити, ну, дуже великі гроші, щоб зробити його своїм. Якби це сталося, китайський вертолітний ринок виявився б наглухо закритий для російських авіадвигунів. І, зазначу, не тільки китайський, оскільки Росія отримала б потужного конкурента і на світовому ринку, де радянський Мі-8 в різних модифікаціях досі є одним з найбільш масових на планеті гвинтокрилих“, - пише тижневик ”Звезда“ про втрачені Україною в користь РФ величезні можливості.
Росіяни навіть не приховують свого щирого захоплення політикою України і щирої вдячності Києву та Вашингтону за крах “Мотор Січ”
“На сьогоднішній день досить вигідна для обох сторін, тобто для Пекіна та Києва, угода повністю паралізована без будь-якої перспективи її успішного завершення”, — з радістю нагадує друкований орган російського Міноборони і підсилює матеріал довідкою про арешт акцій АТ “Мотор Січ” , завдяки якому виробництво на українському підприємстві паралізовано, а Росія змогла дістати монопольний доступ на китайський ринок.
Київ та Вашингтон зробили все можливе, щоб технології в сфері виробництва авіадвигунів не дістались китайцям. А Росія не приховує, що стала єдиним реальним вигодонабувачем в україно-американській політичній угоді зі знищення “Мотор Січ”
Знущальний матеріал про занепад колишньої технологічної могутності України закінчується “Епітафією з винесенням подяки” особисто від Олександра Ватагіна, виконавчого директора російського АТ “ОДК-Клімов”: “На даний момент майбутнього у ”Мотор Січ“ ми не бачимо. Колись це був флагман серед моторобудівних підприємств, завод з найкращим обладнанням, на якому розміщувалося виробництво наймасовіших двигунів. Але час йде. Він нещадний. Устаткування і технології застарівають. Обмеженість ринку і політичні події, що відбулися однозначно згубно впливають на “Мотор Січ”. Сьогодні він далеко не флагман і з моторобудівної промисловістю Росії не можна порівняти“, - заявив керівник одного з провідних розробників газотурбінних двигунів, який і розраховує зайняти місце української ”Мотор Січ“ на китайському та інших ринках збуту завдяки політичній угоді між Києвом і Вашингтоном.
Сором і ганьба: офіційне видання Міноборони РФ тижневик “Звезда” відкрито знущається над українськими і американськими політиками, і шле офіційні гарячі подяки.