Деталі
Відповідно до пояснювальної записки, документ розроблено з метою організації Єдиного порталу повідомлень викривачів та закріплення гарантії правового захисту викривачів виключно через адвокатів системи безоплатної правової допомоги.
Очікується, що фінансування заходів щодо організації роботи Єдиного порталу повідомлень викривачів може бути покрите за рахунок міжнародної технічної допомоги, що надається Національному агентству з питань запобігання корупції (НАЗК).
Автори законопроекту прогнозують значну економію коштів державного бюджету в наслідок його прийняття.
Так, зазначається, що для забезпечення належного рівня захисту інформації, яка надходитиме через канали повідомлень, найбільш оптимальним технічним рішенням є розгортання окремої незалежної інформаційно-телекомунікаційної системи (ІТС) збору, аналізу та збереження повідомлень викривачів. При цьому, вартість розгортання такої ІТС в кожному окремому органі (лише міністерств та інших ЦОВВ на сьогодні налічується більше 80), може коштувати від 2 до 5 мільйонів гривень, тоді як створення єдиного порталу повідомлень викривачів загалом може не перевищити вказаної граничної суми.
Що було раніше
Варто зазначити, що в листопаді минулого року НАЗК уперше внесло приписи керівникам установ про порушення права на конфіденційність викривачів корупції.
1 січня 2020 року в Україні набув чинності закон про викривачів корупції.
Згідно з ним, за повідомлення про корупцію викривачу може виплачуватися грошова винагорода.